Art, moda i sororitat es donen la mà en una gran festa a Madrid

Carolina Herrera patrocina en el Museu Thyssen l'exposició 'Maestras Antiguas y Modernas', que ressalta el paper de les dones artistes

Carolina A. Herrera, directora creativa de Carolina Herrera Beauty, al costat del director creatiu de moda de l'ensenya, Wes Gordon

Carolina A. Herrera, directora creativa de Carolina Herrera Beauty, al costat del director creatiu de moda de l'ensenya, Wes Gordon / Foto Cortesia Carolina Herrera

Mayka Sánchez Pastor

A menys de dos mesos del Nadal, l'època d'esdeveniments ja ha començat. Dia sí, dia també, Madrid es vesteix de gala per a acollir grans estrenes, sopars de luxe, i coctails imprescindibles. La nit del 30 d'octubre va tenir lloc un d'ells, al Museu Nacional Thyssen-Bornemisza de la capital, l'al·licient de la qual consistia a unir dos mons estimulants, el de la moda i el de l'art. Que, de fet, sempre es toquen, perquè l'alta moda no deixa de ser, en efecte, cultura.

I una casa com Carolina Herrera, incontestablement, evoca alta moda. En aquesta ocasió, la marca va convidar a un bon nombre d'autoritats, vips i periodistes especialitzats per a celebrar que patrocina l'exposició 'Maestras Antiguas y Modernas', que acollirà el citat museu fins al 4 de febrer de l'any que ve. L'àmplia mostra (que inclou gairebé un centenar de peces entre pintures, escultures, obres sobre paper i tèxtils) serveix per a deixar patent el compromís de la marca amb la cultura i el talent femení. Així, totes les obres les signen dones que avui tornen a ser reconegudes, com a Artemísia Gentileschi, Angelica Kauffman, Mary Cassatt, María Blanchard, Sonia Delaunay o la surrealista espanyola Maruja Mallo. Coherentment, la comissària de la mateixa és una dona, Rocío de la Vila, qui ha treballat des d'una perspectiva feminista, per a recórrer la història a través aquestes artistes, des de finals del Renaixement fins a les primeres dècades del segle passat.

“Des que la meva mare va fundar la seva casa de moda el 1981, Carolina Herrera ha estat i continua sent una empresa que gira entorn de la dona, a la seva creativitat innata i a la valentia necessària per a trencar estereotips i trobar el seu propi camí”, explica Carolina A. Herrera, directora creativa de Carolina Herrera Beauty (es va unir a la companyia fundada per la seva mare, la llegendària dissenyadora, el 1996, per al llançament de la fragància 212 ). “Aquesta exposició explica una història d'audàcia, dificultats i talent, i em fa molt feliç formar part d'ella”, concedeix. La mateixa Carolina A. Herrera va desplegar la seva simpatia amb els convidats, com és norma en ella impecablement abillada amb un vestit negre de pedreria, al costat de l'actual director creatiu de la marca, l'estatunidenc Wes Gordon, que ja va recalar a Madrid la tardor passada i ens va confessar estar enamorat de la ciutat. Durant el recorregut en primícia de l'exposició, el dissenyador va xerrar animadament amb diversos convidats, com Isabel Preysler, amb un vestit pantalons florejats, i el recent matrimoni format per la seva filla Tamara Falcó (molt maca, amb un look de lluentons) i Íñigo Onieva; recordem que Gordon va ser l'autor del seu vestit de núvia. Amparo Corsini o Eugenia Martínez de Irujo. També, òbviament, rebien, Borja Thyssen i la seva esposa, Blanca Cuesta, a un eclèctic elenc en gran part engalanat per Carolina Herrera. Hi havia els models com Blanca Padilla o Esther Cañadas; la tennista Garbiñe Muguruza, recentment guardonada en els Premis Woman Sport, de Prensa Ibèrica; intèrprets capdavanters com Anna Castillo, una de les millors actrius de la seva generació o dissenyadors com a Gala González o Juan Avellaneda. I, per a posar la guinda de la vetllada, una actuació privada d'Ana Torroja. El que s'ha dit: imprescindible.