Les visites reimpulsen la Farmàcia de Llívia com a referent turístic cerdà

L'antic establiment supera els 8.000 tiquets venuts aquest estiu i confirma la seva recuperació

13.09.2016 | 08:23
Un dels mòduls explicatius del recorregut museogràfic de la Farmàcia Esteve de Llívia, reoberta el 2012
Un dels mòduls explicatius del recorregut museogràfic de la Farmàcia Esteve de Llívia, reoberta el 2012

El Museu de la Farmàcia de Llívia ha viscut l'estiu de la consolidació com a referent turístic de la comarca des que va reobrir les portes, l'any 2012. Tan sols el mes d'agost, l'equipament cultural ha rebut 4.321 visitants, una xifra que suposa un augment de 284 persones respecte al mes d'agost de l'any passat. L'increment confirma, a més, la tendència registrada durant aquest 2016 i apunta, segons els gestors del museu, que l'any es tancarà amb resultats millors que els de l'any passat.

Fins ahir, el Museu de la Farmàcia havia rebut aquest estiu 8.300 persones, quan l'any passat en van ser 7.768. Des de l'u de gener, l'equipament ha rebut 13.270 persones, quan durant el mateix període de l'any passat en van ser 11.774. Aquesta tendència satisfà molt els gestors del Museu de la Farmàcia, que veuen revifar un equipament que els anys 80 del segle passat s'havia arribat a situar entre els més visitats del país.

L'anàlisi de les xifres per anys naturals també ofereix una bona tendència per la gran referència turística de l'enclavament. Durant tot el 2015 van passar per la Farmàcia Esteve un total de 15.287 persones, una xifra que va mantenir, tot i que amb un lleuger descens, els bons balanços del 2014, que es van tancar amb 15.696 visitants. Així, amb la tendència d'aquest any, els responsables del Museu creuen que podran tancar el 2016 amb una xifra de visitants per sobre de les 16.000 persones.

El director del Museu de la Farmàcia, Marc Desclot, ha apuntat que entre els motius d'aquesta bona tendència hi ha, per una banda, la bona marxa general del sector turístic, que ha omplert les segones residències i els hotels aquest estiu, i, per una altra, l'augment de programació d'activitats lúdiques i culturals a Llívia, que porten nous visitants al poble que aprofiten l'estada per veure la farmàcia.

En aquest context, la lenta sortida de la crisi també està ajudant a revifar l'oferta cultural ja que, per exemple, a Llívia, els anys anteriors sovintejaven els visitants que es feien enrere quan sabien que havien de pagar una entrada, que costa 3,5 euros, mentre que actualment aquesta escena no es dóna tan sovint. El museu també ha sumat visitants amb la cada vegada presència més gran en els circuits d'excursions per a gent gran d'arreu del país.

Les xifres de visitants situen de nou la Farmàcia Esteve de Llívia entre els reclams més importants de la Cerdanya, al costat de la mateixa vall com a entorn natural i equipaments culturals com ara el Parc dels Búnquers de Martinet, l'Espai Ceretània de Bolvir, el Museu Cerdà de Puigcerdà o el recentment inaugurat Museu del Bosc El Sequer de Bellver.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema