Un projecte per processar els cereals guanya el premi Emprenedor 2017
El certamen de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà manté en 17 la xifra de candidatures

Els guanyadors del certamen amb els organitzadors, ahir / dani perona
d.c./d.p.
L'Escairador, un projecte per processar cereals de Maria Costa i Jordi Claramunt ha guanyat el primer premi Emprenedor del Concurs d'Idees Emprenedores 2017 que promou l'Agència de Desenvolupament del Berguedà. Els premis es van lliurar ahir. Enguany s'han presentat un total de 17 candidatures als guardons, la mateixa xifra que en les dues edicions anteriors.
Els seus impulsors defineixen l'Escairador com «un projecte de vida» que té per objectiu recuperar una antiga finca agrícola en desús per processar cereals, una iniciativa en el sector de l'agroalimentació que aposta per la sostenibilitat.
El segon premi ha estat pel projecte Microesprints Permanents d'Orientació, de Pau Llorens. Consisteix «a adaptar les curses d'orientació a un espai molt reduït, i a apropar aquest esport a nous públics». Un microesprint «es caracteritza per tenir una durada de 3 a 10 minuts».
El tercer premi ha estat per la iniciativa a Peu de Roques, de Maria Àngels Boixadera, consistent a fer una la plantació de cultius per facilitar nèctar i pol·len a les abelles «durant tot l'any i evitar la transhumància que es feia per resoldre aquesta mancança»
A banda del premi, el jurat va decidir distingir tres candidatures pels projectes del territori: L'escairador, el Peu de Roques i l'Hort del Met del jove Carles Riu, de Gósol, que es dedica a fer productes ecològics com els pèsols negres.
El premi a la millor idea emprenedora ha estat per Daina Ecobags, de Laia Alàs, que projecta fer bosses de mà artesanals «amb materials reutilitzats provinents de sobrants d'indústries».
- Una passatgera de l’avió de Turkish Airlines aterrat al Prat va alertar d’un missatge: «Explotarà una bomba a les 9.30»
- Està de moda: el nom d'origen hebreu que ja és el favorit de molts catalans per a les seves filles
- Proliferen els robatoris a l’interior de vehicles per sostreure balises v16 i vendre-les al mercat negre
- David Jiménez, advocat expert en herències, adverteix: “Quan tu li entregues els teus béns a un fill has perdut el control”
- Primera imatge de Rosalía com a 'stripper' a la tercera temporada d'Euphoria
- «El tant per cent més alt de flipats per metre quadrat està al futbol»
- Pluja de connexions al primer Vermut per a solters del Bages: 66 'matchs' i un èxit d'assistència
- La Guàrdia Civil avisa: aquesta maniobra a les rotondes et pot costar 500 euros i 6 punts del carnet de conduir