Doble premi per al Cercle literari de Baker Street de l'institut Lacetània

L'alumna Carla Muñoz, de segon d'ESO, va guanyar el premi a la millor crítica literària i el projecte del Cercle, per promoure la lectura, a la millor tasca de mediació literària a la gala d'Atrapallibres i Protagonista Jove

Alumnes participants al Cercle literari de Baker Street de l'institut Lacetània

Alumnes participants al Cercle literari de Baker Street de l'institut Lacetània

Redacció

Una alumna del Cercle literari de Baker Street de l'institut Lacetània de Manresa va ser guardonada a la gala dels premis Atrapallibres i Protagonista Jove, que es va fer el passat 14 de juny al teatre Kursaal. Carla Muñoz, de segon d'ESO, es va endur el premi a la millor crítica literària amb el seu escrit sobre El noi del diari. D'altra banda, el propi projecte del Cercle literari de Baker Street, creat i coordinat per la bibliotecària de l'institut, Sarai Ruiz, i la professora de literatura, Montserrat Serra, va obtenir el guardó a la millor tasca de mediació literària en la categoria de Protagonista Jove.

 El Premi Atrapallibres i Protagonista Jove és el certamen literari de Catalunya en el qual els joves són el jurat que decideix quines són les millors obres de la literatura infantil i juvenil publicades en català l'any anterior. Enguany hi han participat prop d'11.000 infants i joves.

Un projecte per promoure el plaer de la lectura

El Cercle literari de Baker Street és un projecte que s'ha posat en marxa aquest curs a l'institut Lacetània amb l'objectiu de promoure el plaer de la lectura entre l'alumnat del centre. S'adreça a totes aquelles persones que estimen la literatura, gaudeixen de la lectura i no conceben el paradís sense una bona biblioteca. I va més enllà d'un simple club de lectura, ja que pretén donar visibilitat i prestigiar el gust per la literatura, la descoberta de nous horitzons literaris i fomentar l'hàbit lector i cultural, de la mà de les dues mediadores literàries i responsables de les diferents activitats que s'hi porten a terme.

 L'alumnat participant ha desenvolupat un enfocament crític sobre obres literàries i culturals a través de trobades de conversa literària a la biblioteca de l'institut i debats virtuals al blog del Cercle, pensats i coordinats acuradament amb l'objectiu que no només es llegeixi sinó que també es vagi obrint la porta a la crítica literària: els joves analitzen l'obra comentada des de la calma i la presa de consciència que un llibre és quelcom més que una història escrita.  A més, en el marc del Protagonista Jove, s'ha assistit a trobades amb autors i editors i de cara al curs vinent està previst fer activitats  d'escriptura creativa, tallers, itineraris i constel·lacions literàries i cinefòrums.