L’Eurocambra aprova garantir punts de càrrega de cotxes elèctrics cada 60 kilòmetres a les grans carreteres per al 2026

El ple dona el vistiplau a la llei que regula les infraestructures de combustibles alternatius

Connexió d'un vehicle elèctric a un punt de càrrega

Connexió d'un vehicle elèctric a un punt de càrrega / ACN

ACN

El ple del Parlament Europeu ha donat el seu vistiplau a la nova llei sobre infraestructures de combustibles alternatius, que ha de garantir que hi hagi un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics cada 60 kilòmetres a les grans carreteres europees l’any 2026. La legislació entrarà en vigor en sis mesos un cop l’aprovi el Consell Europeu, amb qui l’Eurocambra ja va pactar el text. La normativa també preveu que hi hagi punts de recàrrega per a camions i busos elèctrics cada 120 kilòmetres, i estacions d’hidrogen cada almenys 200 kilòmetres. La legislació forma part del paquet ‘Fit for 55’, el pla de la Unió Europea per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle com a mínim un 55% el 2030.

D’acord amb la normativa aprovada per l’Eurocambra, les estacions de servei per recarregar vehicles elèctrics hauran de permetre un pagament simple, a través de targeta de crèdit o dispositius ‘contactless’, sense necessitat de comptar amb cap subscripció a la companyia. Els preus s’hauran d’informar per kWh, kg o per minuts. 

Així mateix, els eurodiputats han aprovat que es creï un portal sobre combustibles alternatius com a molt tard el 2027 on hi hagi informació per als consumidors sobre la disponibilitat, temps d’espera o preus als diversos punts de recàrrega. 

El ponent de l’Eurocambra pel text, el socialdemòcrata Petar Vitanov, ha assegurat que les noves normes permetran desplegar una xarxa de recàrrega més àmplia que serà “tan fàcil d’utilitzar com les gasolineres tradicionals”. 

Subscriu-te per seguir llegint