Seat ven 391.800 vehicles entre gener i setembre, el 34,2% més que l'any passat

El Cupra Born és el cinquè model elèctric més demanat del grup Volkswagen amb 32.300 operacions

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat i Cupra

Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat i Cupra / Arxiu/Berta Fàbregas/ACN

ACN

Seat ha arribat a l'últim trimestre de l'any amb un increment de vendes del 34,2% respecte a l'any passat, amb 391.800 vehicles registrats entre gener i setembre, segons ha comunicat el grup Volkswagen en l'última actualització publicada aquest divendres. L'impuls de les vendes ha sigut responsabilitat, principalment, de Cupra que ha venut 170.100 cotxes en tres trimestres. Per exemple, el Cupra Born és el cinquè model elèctric més venut del grup Volkswagen amb 32.300 entregues. La recuperació de les produccions després d'un període d'incertesa per la manca de components estan disparant les entregues aquest any. "Són notícies molt positives", ha destacat el conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths.

"Cupra encara és més impressionant i avança amb força i continua consolidant la seva posició com una de les marques de cotxes que més creix a Europa", ha dit en un missatge a LinkedIn, on ha destacat que el model Formentor és el SUV que "millor es ven a Europa".

Griffiths ha afegit, però, que la inestabilitat global i l'impacte de la inflació continua creant un "entorn que constitueix un repte per tothom". Tot i això, ha reiterat que l'ambició de la marca és "forta" amb l'objectiu d'aconseguir el volum més alt d'entregues en quatre anys a finals del 2023 amb un increment del 50% de les vendes de Cupra.