Pimec Catalunya central insta al consum al comerç local i carrega contra el Black Friday

"El petit comerç, durant molts anys, s’ha vist arrossegat a celebrar el Black Friday i pateix un desgast", diu el president de Comerç de la patronal al territori

Presentació de la campanya de Pimec

Presentació de la campanya de Pimec / Pimec

Redacció

Pimec Comerç Catalunya Central ha iniciat una campanya de promoció del comerç i la restauració locals "per visualitzar les seves fortaleses i el seu valor afegit, desvinculant-se del Black Friday". La iniciativa pretén impulsar "la consciència col·lectiva sobre els avantatges de la compra i el consum al territori".

Durant la presentació de la campanya, el president de Pimec Comerç Catalunya Central, Roger Noguer, ha assegurat que amb aquesta acció l’objectiu és “reconèixer el valor del comerç i la restauració local i, alhora, sensibilitzar i conscienciar als consumidors de tots els beneficis que té la compra i el consum local: producte ben seleccionat, bon servei, experiència de clients i confiança”. Noguer ha volgut remarcar que “hem de donar el lloc que es mereix a la proximitat, tenint també en compte els esforços que estan fent durant els darrers anys”. Noguer també ha apuntat que la campanya, organitzada per PIMEC Comerç, se celebra de manera global a tot el territori català amb més de 19.000 establiments adherits.

Noguer ha explicat que “el petit comerç, durant molts anys, s’ha vist arrossegat per celebrar el Black Friday i pateix un desgast per aquesta campanya, perquè li condiciona els resultats de Nadal”. En aquest sentit, Noguer també ha apuntat que “el comerç i la restauració de proximitat tenen uns altres valors que ens diferencien d’allò que poden oferir grans establiments i plataformes online, que són les que promouen el Black Friday”.

Les associacions adherides participaran en la campanya decorant els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, s’han plantejat altres accions als comerços com el repartiment de globus, obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d’artistes locals, decoració i tematitzacions especials, etc. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que des del punt de vista de comunicació la campanya s’allargarà durant tot el mes per aprofitar l’època de les compres nadalenques.