MOTOR/RAL·LI DAKAR

Gerard Farrés assoleix el segon lloc en buguis en la primera etapa del Ral·li Dakar

El bagenc Moi Torrallardona és sisè amb el camió de l’equip Eurol Rallysport de Mitchel van den Brink

El manresà Gerard Farrés va palesar el seu afany competitiu en la primera etapa del Ral·li Dakar

El manresà Gerard Farrés va palesar el seu afany competitiu en la primera etapa del Ral·li Dakar / FRÉDÉRIC LE FLOC'H/ASO

Segellar la victòria final al Ral·li Dakar. No cal dir que aquest és el gran anhel del manresà establert a Manlleu Gerard Farrés. Malgrat que a meitats de novembre el segon classificat de la categoria reservada als buguis de la darrera edició de la prestigiosa prova encara no tenia garantida la seva participació a l’edició d’enguany, Gerard Farrés va voler deixar palesa la seva ambició des de la primera etapa i va obtenir una remarcable segona posició. 

L’actuació del manresà va ser la més destacada pel que fa als set pilots, copilots o navegants de l’àmbit informatiu de Regió7 que participen al Ral·li Dakar 2024. Malgrat aquest fet, els sisens llocs que van aconseguir el navegant del camió conduït pel neerlandès Mitchel van den Brink (Eurol Rallysport) i pel tàndem que configuren l’igualadí Armand Monleón i el pilot brasiler Lucas Moraes (Toyota Gazoo Racing) en cotxes, deixen entreveure la competitivitat d’ambdues formacions automobilístiques.

Gerard Farrés va liderar la categoria SSV (anomenada T4 fins la passada edició del Ral·li Dakar) de l’etapa que obria les hostilitats competitives de la prova, que es va desenvolupar entre les ciutats d’Al Ula i Al Henakiyah i que va constar d’un recorregut de 541 quilòmetres (414 dels quals cronometrats). No endebades, quan s’havia disputat la meitat de l’especial, el manresà tenia un avantatge de 3 minuts i 14 segons sobre la nord-americana Sara Price i de 4 minuts exactes sobre el brasiler Rodrigo Varela. Malauradament, les prestacions del bagenc i el seu copilot Diego Ortega (South Racing Can-Am) van davallar en el tram final de l’etapa i el seu oponent brasiler es va imposar en completar el recorregut en 5 hores, 33 minuts i 37 segons, és a dir, 12 minuts i 17 segons menys que Gerard Farrés, segon classificat. Sara Price va ser tercera (5 hores, 51 minuts i 31 segons). Per la seva banda, Edu Pons i el nargonès Jaume Betriu (South Racing Can-Am) van ocupar la dotzena posició (6 hores, 58 minuts i 57 segons).

El debut competitiu del camió conduït pel neerlandès Mitchel van den Brink (Eurol Rallysport) en el qual desenvolupa tasques de navegant el bagenc Moi Torrallardona també va ser reeixit. El tercet que completa Jarno van de Pol va finalitzar en sisè lloc la primera etapa (5 hores, 13 minuts i 17 segons), és a dir, a 17 minuts i 42 segons del primer líder, el també neerlandès Janus van Kasteren. El vigent campió de la categoria va signar un temps de 4 hores, 55 minuts i 25 segons. El camió dels andorrans Albert Llovera i Margot Llobera i del navegant de Sant Feliu Sasserra Marc Torras va signar la dinovena posició final en l’estrena (6 hores, 15 minuts i 56 segons).

Pel que fa als cotxes, l’actuació més destacada va correspondre a l’anoienc Armand Monleón. El copilot igualadí i el pilot brasiler Lucas Moraes (Toyota Gazoo Racing) van ser sisens (4 hores, 49 minuts i 24 segons). El guanyador de l’etapa va ser el pilot francès Guillaume de Mevius (4 hores, 35 minuts i 59 segons). Rere seu es va classificar el madrileny Carlos Sainz (Team Audi Esport). Sainz només va requerir 1 minut i 44 segons més que el pilot de l'Overdrive Racing per completar el recorregut. A més, el tàndem configurat pel folguerolenc Nani Roma i l’odenenc Àlex Haro (Toyota Gazoo Racing) va finalitzar en dissetè lloc (4 hores, 58 minuts i 11 segons) i Isidre Esteve i Txema Villalobos (Repsol Toyota Rally Team) van obtenir la 31a posició (5 hores, 11 minuts i 58 segons).