Tornen a investigar la 'influencer' Chiara Ferragni per frau en campanyes de beneficència

La italiana va assegurar que els ingressos per les vendes d'uns ous de pasqua i una famosa nina anirien destinats a lluitar contra el ciberassetjament i l'homofòbia

La influencer Chiara Ferragni en una imatge d'arxiu

La influencer Chiara Ferragni en una imatge d'arxiu

EFE

La coneguda 'influencer' italiana Chiara Ferragni està sent investigada per un presumpte frau agreujat en la venda d'ous de pasqua de xocolata i una nina per a nens, que se sumen a la ja iniciada investigació per una presumpta estafa en una altra campanya de beneficència.

Així es desprèn d'un acte de la Fiscalia de Milà (nord d'Itàlia) en el qual es demana al Tribunal Suprem que resolgui un conflicte de competència territorial en la recerca a Ferragni, que compta amb gairebé 30 milions de seguidors a les xarxes socials.

Ferragni va publicitar uns ous de pasqua de la marca 'Dolci Preziosi' el 2023 i la famosa nina 'Trudi' el 2019, assegurant que els ingressos per les vendes d'aquests productes anirien destinats a campanyes contra el ciberassetjament i l'homofòbia. Aquestes investigacions a la popular 'influencer' se sumen a la ja iniciada per presumpta estafa agreujada en la venda de pandoros (dolç típic nadalenc) amb el logotip de la marca de Ferragni prometent destinar fons a la unitat de pediatria de l'hospital Regina Margherita de Torí (nord-oest) i que va ser revelada per l'ens italià de vigilància del mercat el desembre passat.

Aquest organisme va multar amb més d'un milió d'euros a Ferragni i amb 420.000 euros a l'empresa Balocco per "una pràctica comercial incorrecta" en la campanya nadalenca "Pandoro Pink Christmas".

A Instagram, Ferragni compta amb 29,5 milions de seguidors, però des que va esclatar la polèmica ha perdut al voltant de 157.000, un 0,5% del total, segons dades dels analistes de 'Youtrend', mentre que la seva botiga de Roma va ser vandalizada