Junts no entén que es tanqui el pàrquing de l'estació de bus i FGC de Manresa sense alternatives

Acusa ERC, PSC i Impulsem d'actuar per la via dels "fets consumats sense disposar d’un Pla d’Infraestructura Ferroviària"

El president del grup municipal de Junts, Ramon Bacardit

El president del grup municipal de Junts, Ramon Bacardit / Arxiu/Alex Guerrero

Redacció

Junts ha expressat la seva "perplexitat" pel tancament 4 mesos de l'aparcament de l'estació Manresa Alta "sense oferir cap alternativa".

Segons el president del grup de Junts, Ramon Bacardit, "mentre que rebem la notícia que FGC està finalitzant la construcció d’un gran aparcament amb capacitat per a 337 vehicles a l’estació de Martorell Central, a Manresa ens trobem que l’únic aparcament vinculat a FGC es clausura 4 mesos per tornar a obrir amb una reducció de la seva capacitat a la meitat (60 places)". 

Bacardit ha expressat la seva sorpresa pel fet que la ciutat es pugui llevar un dia "amb la clausura d’un aparcament necessari sense cap alternativa sobre la taula. Un aparcament utilitzat no només per usuaris de busos comarcals, intercomarcals i usuaris de ferrocarril, sinó que també per part de ciutadans que van a alguna de les mútues i centres mèdics que hi ha a l’entorn immediat o al Gimnàs DIR".

Un aparcament que assegura que complia, malgrat les seves deficiències, "una funció important en aquesta part de la ciutat".

Lamenta la forma "com s’ha gestionat i comunicat aquesta afectació als afectats" i que "no hi hagi cap mena de previsió de futur per ampliar un equipament d’aparcament com s’està fent en altres ciutats com ara Martorell, on FGC està acabat una inversió important per dotar l’estació amb 337 places per a vehicles i esdevenir així un veritable intercanviador de cotxe a ferrocarril".

L'aparcament sense vehicles

L'aparcament sense vehicles / MIREIA ARSO

"Per la via dels fets consumats"

Segons Junts, ERC, PSC i Impulsem estan actuant "per la via dels fets consumats i prenent decisions que tenen a veure amb la xarxa i servei de Ferrocarril a la ciutat sense disposar d’un Pla d’infraestructura Ferroviària, posant en perill el mateix futur del servei de ferrocarril, pel fet que sense un pla general del sistema ferroviari, es poden prendre decisions equivocades que hipotequin a futur solucions més bones".

Segons Bacardit, "deixant a banda el desafortunat traçat escollit per l’allargament de la línia, el cas de l’estació de Manresa Alta és també un bon exemple de com sense planificar es va a les palpentes. Si s’arribés a la conclusió que la ubicació d’aquesta estació és correcte, llavors caldria dotar-la d’una gran aparcament dissuasiu per a vehicles i caldria posar en dubte a la vegada l’existència de l’estacionament de busos".

Junts recorda que "el Planejament de la ciutat estableix la necessitat de redactar aquest pla com a condició prèvia per tirar endavant propostes relacionades amb el sistema ferroviari".

Un gran parc sobre un gran aparcament

Junts proposa la mirada llarga dins el context d’un Pla Especial d’Infraestructures Ferroviàries de la ciutat, amb el trasllat de l’estació de busos i la creació d’un gran parc amb aparcament a sota, per donar servei al veïnat sud del barri de la carretera de Santpedor, solucionant així els problemes que comporta el fet de disposar d’aquesta estació de busos a l’actual indret: accessos a través de Maternitat d’Elna, soroll constant de motors i aires condicionats, accessos i girs a carretera de Santpedor".