El Front Nacional de Manresa reclama alternatives al pàrquing en obres de l’estació de busos

ERC, PSC i Impulsem responen que la responsabilitat no és municipal sinó privada

Imatge d'arxiu de l'aparcament durant les obres

Imatge d'arxiu de l'aparcament durant les obres / Arxiu/Jordi Morros

Redacció

El president del grup municipal del Front Nacional, Sergi Perramon, va demanar a l’equip de govern d’ERC, PSC i Impulsem si l’Ajuntament tenia prevista alguna alternativa per l’impacte sobre els usuaris i les activitats que hi ha a l’entorn de l’aparcament de l’estació d’autobusos i FGC de Manresa

Segons Perramon, d’ençà del tancament a causa de les obres per la promoció d’habitatges de l’Alcoholera, se succeeixen les contingències, perquè es tracta d’una zona d’activitat i un punt neuràlgic del transport públic.

Se sabia des del 1997

El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia, va afirmar que l’aparcament era de titularitat dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya «i la seva gestió, per tant, era privada».

Va recordar que el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) indicava des del 1997 «que aquest terreny estava afectat pel pla de millora urbana l’Alcoholera i, finalment, el promotor ha decidit tirar endavant i executar la urbanització i la promoció d’habitatges».

El regidor d’Urbanisme i Mobilitat va afegir que «pels treballs que realitzen ara han hagut d’agafar tota l’extensió de l’aparcament, però un cop finalitzats a final d’any l’aparcament quedarà restablert als terrenys que queden fora d’aquest àmbit d’actuació».

La promoció Nova Alcoholera ocuparà tot el solar que hi ha entre la carretera de Santpedor, el carrer Sant Antoni Maria Claret i l’estació d’autobusos i dels Ferrocarrils. Es tracta d’una promoció de la immobiliària Metrovacesa que suposarà una inversió de 20 milions d’euros per construir 98 pisos repartits en dos edificis.