La memòria i la velocitat, les característiques més buscades en els mòbils nous

Els venedors assenyalen que les marques més venudes són Xiaomi i Samsung, a banda d’Apple, que té usuaris molt més fidels que altres cases 

Judit Torres mostrant models de mòbils

Judit Torres mostrant models de mòbils / MIREIA ARSO

Helena Carbonell

Helena Carbonell

El mercat dels telèfons mòbils ha tingut un petit repunt aquestes últimes setmanes, coincidint amb les dates en les quals la gent sol regalar més. Les dues característiques que prenen més rellevància pels compradors són la memòria d’emmagatzematge i la velocitat de treball del dispositiu, segons expliquen venedors de diferents establiments de Manresa. 

Judit Torres, encarregada de la botiga Bazar el Regalo, explica que els darrers dies s’han venut molts telèfons per regalar, la majoria de gamma mitjana o alta. Pel que fa a la despesa Torres detalla que «normalment la gent es gasta entre 300 i 400 euros, és un preu mitjà per un telèfon». 

Tots els establiments consultats per aquest diari coincideixen a dir que les marques més venudes amb molta diferencia de les altres són Xiaomi i Samsung. Els mòbils de la marca Apple també es venen molt bé, però els solen comprar persones que ja els van a buscar directament. Els iPhone tenen un públic molt més fidel que qualsevol altre model.

Miquel Àngel López, responsable de la botiga Milar, explica que, de la mateixa manera que passa amb els televisors, les pantalles dels telèfons mòbils tendeixen a ser cada vegada més grans. «Vam començar amb dispositius de quatre polzades i ja en tenim de set i mitja», recorda. 

Per López, els mòbils així de grans estan fent que a poc a poc desapareguin les tauletes, que es fan servir molt menys que quan van aparèixer al mercat. Normalment, els dispositius estan pensats perquè durin un temps determinat. En el cas dels mòbils, s’han de canviar cada quatre o cinc anys perquè els dispositius més «antics» no tenen suficient potència per aguantar les noves actualitzacions. 

El gerent de la botiga Expert Juanola Photomaton, Llorenç Juanola, no ha percebut un gran augment en la venda de mòbils aquestes darreres setmanes perquè «és un mercat de reposició que no para mai»

La botiga de Juanola és una de les de tota la vida i la seva clientela és molt fidel. «De vegades ve algú i em diu que ha mirat els mòbils per internet, però només per mirar-los i després els venen a buscar a la botiga. El preu no pot ser mai el mateix que els que hi ha per internet, però sempre l’acaben comprant aquí», relata el botiguer. 

Els clients d’aquesta botiga solen ser persones grans que es deixen aconsellar. L’orientació que ofereixen és valor afegit que els clients cerquen, i per això van allà. El fet de deixar-se aconsellar pels venedors no és gaire habitual avui dia, i menys si es tracta de mòbils. Judit Torres explica que la majoria de clients ja van amb marques i models pensats per veure i comparar preus entre establiments. 

Subscriu-te per seguir llegint