Oló impulsa una recollida de firmes per demanar millores en el servei de Correus

L’Ajuntament denuncia «retards» des que a l’estiu es va jubilar el repartidor que hi havia al poble. Ara ha de compartir carter amb dos municipis més

Bústia de Correus en un carrer de Santa Maria d'Oló

Bústia de Correus en un carrer de Santa Maria d'Oló / DAVID BRICOLLÉ

Jordi Escudé

L’Ajuntament de Santa Maria d’Oló ha posat en marxa una recollida de signatures al poble per reclamar millores en la qualitat del servei que Correus presta al municipi i que s’ha ressentit de la jubilació, l’estiu passat, del carter que hi havia, veí de la localitat i amb dedicació completa al municipi.

«El servei ha minvat considerablement», assegura l’alcalde, Xavier Baraut, amb una correspondència que arriba tard, «i quan necessitem certificats o cartes urgents sovint les hem d’anar a buscar a Artés», on Oló té l’oficina de referència. I és que, la jubilació de l’anterior carter s’ha anat cobrint amb substitucions de poques hores que, segons l’equip de govern, no permeten mantenir la qualitat del servei. A més, s’ha passat de disposar d’un carter propi, a repartidors que ara el poble ha de compartir amb els municipis d’Avinyó i Calders. L’executiu ja ha fet arribar les queixes a l’oficina d’Artés «i ens han dit que han passat la notificació a l’oficina central de Barcelona», assegura l’alcalde, però com que de moment no hi ha hagut cap altra resposta, s’ha procedit a iniciar la campanya de recollida de firmes. Entre altres coses, també ve motivada arran de les queixes que l’Ajuntament ha anat rebent aquestes darreres setmanes per part dels veïns. Baraut admet que la correspondència postal és un servei que va a menys, però que hi ha casos en què encara és molt necessari, especialment per rebre o enviar correu certificat, «i ara, el fet d’haver d’anar a Artés ens ho complica, especialment a la gent gran».

La campanya ja fa uns dies que s’ha posat en marxa amb butlletes per signar que s’han repartit per forns, bars i establiments diversos del poble. S'acompanyen d’un escrit que es fa ressò de les deficiències del servei, i amb què es demana a Correus «que destini els recursos materials i humans necessaris per restablir el més aviat possible la qualitat del servei», de manera «que es torni a prestar d’una forma continuada». De moment, s’han recollit unes 150 firmes, i la idea és mantenir la campanya fins a final d’any, de manera que a començament del vinent ja s’entregarien a l’oficina d’Artés perquè les fessin arribar a la central de Correus de Barcelona. Més enllà d’això, «qualsevol porta que se’ns obri per pressionar, la farem servir», assegura l’alcalde.