Jaume Esquius Jofre
L’aparcament de l’estació d’autobusos de Manresa
La Intermodalitat és la característica bàsica que defineix un sistema de transport eficient per a qualsevol territori. La connexió entre les xarxes dels diferents sistemes de transport dona fluïdesa al moviment de persones i mercaderies. La xarxa de transport general no pot tenir culs de sac i com més opcions tingui cadascun dels punts per enllaçar amb altres xarxes, millor.
Quan es va construir l’actual estació d’autobusos de Manresa, allunyada del centre, un argument que en defensava la ubicació era que estava a tocar de l’estació dels ferrocarrils de la Generalitat; un exemple clar de bona intermodalitat amb un nòdul que connectava dues xarxes, autobusos i ferrocarrils. És tot el contrari del disbarat que es va fer a Tarragona amb l’estació de la xarxa d’alta velocitat situada a la Secuita, lluny del port i de l’aeroport. Que l’estació d’autobusos de Manresa estigués allunyada del centre es compensava amb el fet de la seva bona accessibilitat tant pel transport públic com pel privat. Destacava el seu gran aparcament.
Sobta doncs que algú hagi decidit que es perdin una quarantena de places d’aquest aparcament. Sobretot perquè va totalment en contra de posar fàcil als usuaris l’accés a les dues xarxes, de ferrocarril i d’autobús. I el més greu és que no es parla d’una alternativa a aquestes places. De fet, una bona gestió de la planificació urbanística hauria tingut en compte en primer lloc el trobar un espai alternatiu per l’aparcament compaginant-lo amb l’espai d’edificació de les vivendes. La prioritat ha de ser el ciutadà. Sembla que s’ha construit la casa començant per la teulada. I així seguim, posant dificultats al transport dels ciutadans. Imaginem que soc un ciutadà de Manresa o d’algun poble de la comarca i que he d’agafar el tren o l’autobús i que, a més a més, vaig amb maletes, o acompanyo a una persona amb problemes de mobilitat, o vaig amb criatures…Si he de fer servir la RENFE em trobo amb uns espais públics d’aparcament totalment insuficients, malgirbats i fins i tot amb l’accés perillós o he d’anar a pagar l’aparcament de la Reforma (el búnquer). I si he de fer servir els autobusos o els FGC ves a saber si podré deixar el cotxe, dependré de la sort i, a més a més pagant. Com a mínim podrien habilitar espais amplis, còmodes i segurs perquè la gent pogués accedir a les estacions momentàniament, decarregar-hi persones i equipatges o anar-los a recollir.I no parlem de l’estat de les instal·lacions, la il·luminació, la neteja, la seguretat ciutadana...
Subscriu-te per seguir llegint
- Alejandra Marisa: així és la model de 60 anys guanyadora d'un certamen de Miss Univers a l'Argentina
- Mor als 92 anys Lluís Vilà, president i fundador del Grup Vilà Vila
- Necrològiques del 9 d'abril del 2024
- Ampli desplegament per a rescatar una persona que ha caigut amb el cotxe per un barranc a Pont de Bar
- La regió pot canviar en nou mesos una comissària que només n’ha exercit cinc
- Món Sant Benet, un casament únic en un espai idílic
- Turull demana als votants des de Manresa que no deixin que Illa sigui el president
- Un veí d'Ardèvol mor en un xoc amb un camió a la C-451, a Llobera