Jaume Esquius Jofre

El carrer dels motoristes

Cartes dels lectors

Cartes dels lectors

Aquest setembre van reasfaltar el carrer de l’Alcalde Armengou des de la cruïlla del Poeta Mistral fins a la del Girona, a més d’un altre tram del carrer de Tarragona. El més curiós va ser que l’endemà que pintessin els guals, passos de vianants i espais per aparcar, de cop i volta van augmentar de forma important els llocs destinats a motos i es va reduir els destinats als cotxes. Si comptem les places d’aparcament que hi ha des de la cruïlla de l’Alcalde Armengou amb Ginjoler fins a l’Alcalde Armengou amb Girona, en són una vuitantena, 40 per a cotxes i 40 per a motos (aproximadament). El primer tram des del carrer del Bruc-Barcelona és de zona blava i, curiosament, no hi ha cap plaça per a motos, per què deu ser?

Sembla que algú del departament d’Urbanisme de l’Ajuntament ha deduït que els triomfs dels Espargaró, Márquez i altres pilots de casa nostra han produït una transformació en la ment dels veïns de la zona i que, a partir d’ara, es vendran el cotxe per comprar una moto. I que els visitants d’altres barris o pobles veïns vindran al nostre carrer en moto i no en cotxe en saber-ho. Seriosament, desconeixem els criteris pels quals s’ha decidit que la meitat de les places del carrer han de ser per a cotxes i l’altra per a motos. El que sí que sabem és que hi ha molts més cotxes que motos en el veïnat i que la moto sol ser un vehicle complementari per a les famílies. En aquesta zona hi ha molts edificis que, per l’època en què es van construir, es van fer sense aparcament als soterranis; per tant, no tothom pot tenir un aparcament de propietat ni de lloguer, i també n’hi ha que no s’ho poden pagar. D’altres tenen dos vehicles i en deixen un al pàrquing. Hi ha gent de fora de la ciutat que ha de venir amb cotxe i aprofita per deixar-lo aquí dalt, sense haver de pagar. Hi ha un taller de motos davant del qual sempre n’hi ha d’aparcades i mai són en aquests espais reservats, no n’hi té al davant. De fet, les voreres són prou amples per estacionar-hi sense saltar-se el reglament. En canvi, hi ha un local de vehicles elèctrics i, just al davant, hi té una filera d’aparcaments per a motos mai plena. Heu de saber que ja n’hi havia de places pintades exclusivament per a motos en aquesta zona, i en algunes no es té notícia que mai n’hi aparqués cap.

El senyor Carles Garcia, regidor d’Urbanisme i Mobilitat, o algú de la seva regidoria, ens podria explicar els criteris per fer aquest tipus d’actuacions?

Subscriu-te per seguir llegint