Certeses de la C-16 i la C-55
Són certeses sobre l’autopista Terrassa-Manresa: Que la Generalitat ha posat esforços des del 2016 per aplicar nous descomptes generals per als potencials usuaris. Que els ha anat ampliant (en distància, dies o percentatge de bonificació) al llarg d’aquests anys. Que fins i tot hi ha un tram (de Sant Vicenç cap al nord, i a l’inrevés, l’anomenada Ronda de Manresa) que de dilluns a divendres no festiu és gratuït. Que la penúltima mesura, la de facilitar l’accés a aquesta Ronda de Manresa amb un registre de matrícula, ha tingut bona resposta. Que, passades les restriccions de la pandèmia, el trànsit ha anat creixent (molt lleugerament) en aquesta via ràpida. Però també són certeses constatables: Que l’usuari segueix desorientat sobre l’aplicació d’aquests descomptes (quan i en quina mesura se’n poden beneficiar). Que l’autopista és una via més pensada per passar pel Bages que no pas per connectar el Bages. I, sobretot, que en el corredor ‘conjunt’ que formen al sud de la comarca, la C-16 i la (estreta i encongida) C-55, aquesta segueix superant els 30.000 vehicles de mitjana diària i suportant dos terços del trànsit total. Dites aquestes certeses, continuem tenint un problema.
- Alerta per pluges intenses aquesta tarda a les comarques centrals
- Els Bombers mobilitzen un helicòpter i cinc vehicles per un rescat al gorg on va morir un noi
- Figa Flawas i Mushkaa, caps de cartell dels concerts de la Festa Major de Manresa
- Necrològiques del 7 de maig del 2024
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per a aguantar un embat amb l’Estat
- Per què s'anuncia el final de Manresa un quilòmetre abans?
- El PSC es perfila guanyador i Puigdemont reforça el seu avantatge sobre Aragonès
- La Comissió Europea retira del mercat la vacuna contra la covid-19 d'Astrazeneca després que l'empresa ho sol·licités