Santiago Abascal ha decidit emprendre una lluita contra l'empresa Mercadona, perquè no veu amb bons ulls que l'empresa doni suport a l'ONU en la temàtica de l'Agenda 2030, per tal d'aconseguir un desenvolupament sostenible. El líder de VOX ja va deixar clar en el procés electoral i en el seu programa que, estaven en contra del canvi climàtic i la sostenibilitat, negant un fet més que real.
Mercadona s'ha sumat a la campanya 'Els ODS per bandera', la qual pretén que, empreses, persones i institucions s'uneixin sota una única bandera amb el fi de reivindicar la sostenibilitat empresarial, sumant-se a accions contra els problemes reals del canvi climàtic, la corrupció, la desigualtat, la salut i la sequera.
Mercadona forma part d'aquest pacte des del 2011
El senyor Abascal ha demanat des del compte X (Twitter) de VOX que, Mercadona rectifiqui el seu missatge, ja que el seu partit polític sempre ha lluitat pel dret de les empreses i trobar-se amb això no és normal i menys venint per part d'una empresa privada.
Molts simpatitzants de VOX han atacat el post de Mercadona amb comentaris d'ultradretes, presumint de la bandera espanyola i no de la bandera que mostra l'empresa en el seu post, una bandera per la sostenibilitat i la unió. També han amenaçat a deixar de comprar en la cadena de supermercats.

El senyor Abascal ho té una mica fumut perquè a part de Mercadona, hi ha moltes altres empreses que aposten per la sostenibilitat i veuen la realitat que mostra la campanya promoguda per l'ONU, 'Els ODS per bandera'. Consum, el Reial Madrid, l'Atlètic de Madrid, Adif, Iberdrola, CNMV o CEOE, són algunes de les empreses, organitzacions i institucions que aposten per aquest projecte, entre molts altres.