Anoia participa en un projecte internacional de turisme slow

El projecte, que en el conjunt de Catalunya ha creat 60 noves experiències, involucra 80 proveïdors de l'Anoia

El grup català que ha participat en el projecte de crear propostes slow

El grup català que ha participat en el projecte de crear propostes slow / Gencat

Redacció

El Govern involucra 80 proveïdors de l'Anoia en la promoció de l'Anoia. A Catalunya, el projecte ha creat 60 experiències turístiques sota la marca ‘BreathingLand’ amb la implicació de 173 proveïdors. Avui s’han presentat les experiències creades a les Garrigues que es van impulsar gràcies a aquest projecte europeu que promociona el turisme lent a la nostra destinació. A Lleida, s’han creat 30 experiències turístiques involucrant a tres agències de viatges receptives i a 75 proveïdors sota la denominació “Les Garrigues, The land of olive oil”. Pel que fa a la comarca de la Ribera d’Ebre, s’han creat una desena de propostes turístiques, implicant 1 agència receptiva i 43 proveïdors de la comarca. En el cas de l’Anoia, han estat 2 les agències participants, 20 les experiències turístiques desenvolupades i 87 els proveïdors involucrats. El igualadins han cooperat amb associacions empresarials d'Egipte, Grècia, Itàlia i Palestina.

El Govern, per mitjà de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), ha presentat els resultats del projecte europeu Med Pearls a les Garrigues, Lleida, amb la participació de l'Anoia. A l’acte de presentació ha assistit la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano Iglesias, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas Miranda, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic.

El projecte Med Pearls, liderat per l'ACT, respon a la filosofia de slow tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Està cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020 i ha tingut una duració de 4 anys. En aquest sentit, l’ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s’han destinat al desenvolupament del projecte, en el que es destaca el suport a sis agències de viatges les Garrigues, l’Anoia i la Ribera d'Ebre, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial.

En aquest sentit, Marta Domènech i Tomàs ha destacat la importància de la iniciativa: “en la jornada d’avui demostrem que Catalunya ha de seguir apostant per l’ecoturisme, un model de turisme clau per desconcentrar l'oferta turística i que posa en valor les riqueses naturals i culturals de les nostres comarques, sempre respectant els llocs visitats.”

Finalment, gràcies al projecte Med Pearls, les agències de viatges receptives han pogut impulsar les experiències de ‘Breathing Land’ a través d’una campanya digital, han participat en 4 fires internacionals i han organitzat viatges de premsa i familiarització en el territori, entre altres. A més, les àrees beneficiades han connectat amb alguns dels mercats emissors més importants pel turisme a Catalunya com els Països Nòrdics, els Estats Units o el Canadà.

Els socis de l'ACT en el projecte Med Pearls de cooperació transfronterera han estat la Confederació d'Associacions Empresarials d'Egipte-Europa (Egipte), la Cambra de Comerç d'Alexandria (Egipte), la municipalitat de Thessaloniki (Grècia), Discovery Travel & Tourism LLC (Jordània), APS Mediterranean Pearls (Itàlia), la incubadora Palestine Information & Communications Technology Incubator (Palestina) i Palestine Wildlife Society (Palestina).