Berguedans de la Rasa dels Molins veuen la futura estació del bus de «Playmobil»

El portaveu dels veïns contraris a la construcció de l'equipament, Jordi Puntas, lamenta que l’equip de govern no els informi de l’evolució del projecte

Part sud de la Rasa dels Molins on es projecta construir l'estació de busos de Berga

Part sud de la Rasa dels Molins on es projecta construir l'estació de busos de Berga / Anna Costa

Els veïns de la Rasa del Molins de Berga que s'oposen a la construcció de l'estació d'autobusos han tornat a reiterar les seves queixes. Lamenten que l'Ajuntament de Berga no els informi dels moviments relacionats amb el projecte i demanen a l'equip de govern de la CUP i ERC que "se'ns tingui en compte i siguin transparents". Ho ha dit a Regió7 Jordi Puntas, portaveu dels veïns contraris al fet que l'estació de busos es faci a la part sud de la Rasa dels Molins. Els seus arguments són clars i no es cansen de recordar-los: "L'estació en aquest espai no hi cap, i per fer-la encabir s'han de fer mans i mànigues per no resoldre res. Seria una estació d'autobusos de Playmobil".

El veïnat reclama al govern de Berga conèixer de primera mà els passos que es van fent, ja que segons Puntas "malgrat que hem insistit amb instàncies que ens informin, ens assabentem de tot per la premsa". Les notícies que han sorprès els veïns aquestes darreres setmanes han estat, d'una banda, que l'equip de govern allargui la mà als altres grups de l'Ajuntament per demanar a la Generalitat el vial d'accés de la futura estació a la carretera C-16. D'altra banda, que l'Ajuntament ha d'aprovar la cessió de terrenys on es projecta l'estació. I per últim, que s'haurà de fer una modificació urbanística perquè la zona verda que detalla el planejament urbanístic (POUM) es fica lleugerament dins del carrer Pere III i aquesta part afecta la construcció de l’equipament. És un pas previ a l'aprovació del projecte, que ho haurà de fer la Generalitat, així com licitar l'obra i executar-la.

Sobre el vial, Jordi Puntas té clar que "la Generalitat no pagarà la urbanització d'un carrer de Berga". I si es fes, afegeix, "no solucionaria massa res sense moure l'estació, ja que quan els autobusos pugessin pel vial quedarien encarats amunt i quina maniobra farien per entrar a l'estació?", es pregunta. La seva resposta és que "el vial té sentit si se soterra l'estació, si no, no aportaria cap solució. I soterrada ja es va descartar per l'elevat cost".

Pel que fa a la modificació del pla urbanístic, ja ha avançat que els veïns presentaran al·legacions. No estan d’acord amb la retallada d’una part de zona verda del parc (a l’inici de la part central de la Rasa): "No té cap sentit retallar el 25% d'un parc ja consolidat. No ho volem. A més, volen traslladar la part de zona verda que es perdi a l'altre cantó, d'on desapareixerien aparcaments. Tot plegat per encabir l'estació a banda i banda del carrer Pere III, una cosa mai vista enlloc", diu Puntas. I afegeix: "El carrer Pere III és un carrer transitat i havent-hi una part de l'estació a banda i banda hi hauria problemes cada dia. No és el lloc apropiat".

Els veïns insisteixen que la part sud de la Rasa dels Molins no és l'espai adequat per a la futura estació d'autobusos i demanen a l'Ajuntament de Berga que es repensi la ubicació, "per Berga i pel Berguedà", comenta Puntas incidint que ha de ser un equipament comarcal: "si volem potenciar el transport públic, hem d'afavorir que la gent dels pobles de la comarca puguin arribar a Berga, aparcar gratuïtament i agafar el bus. Aquí no hi hauria espai per a aparcaments. És una estació que ja naixeria petita, sense opcions per ampliar-la mai". En canvi, ha recordat, la previsió és que augmentin els busos que entren i surten de Berga: "Ara hi ha unes 130 entrades i sortides cada dia i la previsió és arribar a les 150 diàries entre finals d’any i principis del que ve".

TEMES