Olesa de Montserrat viu amb preocupació el final de les obres a la B-40

L'Ajuntament vol que es millorin les connexions amb la C-55 i els polígons industrials

Els túnels que s'han construït a la nova B-40

Els túnels que s'han construït a la nova B-40 / Aj Olesa de Montserrat

Redacció

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat viu amb preocupació l'entrada en funcionament de la B-40, que connecta l'A2 a la zona d'Esparreguera i Abrera i la c-16 i la C-58 aa la zona de Viladecavalls. Preocupats perquè no arriben respostes a les peticions de modificació que han fet per a l'accés des del seu municipi. L'Ajuntament d'Olesa assegura que no rebut cap comunicació oficial sobre la data d’obertura del tram de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls que el Ministeri Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma). El ministeri, segons la informació que fa pública l'Ajuntament, posarà en servei abans del 15 de desembre. El govern olesà reconeix que l'obertura al trànsit d'aquest tram és "una fita històrica" llargament demanada pels diferents governs municipals del municipi, però insisteixen que ha de venir acompanyada d’una millora urgent de les connexions del municipi amb vies com la carretera C-55 i la nova autovia B-40 i també dels enllaços als polígons industrials locals. “Aquesta obertura pot provocar que Olesa tingui problemes de mobilitat si els vehicles opten per agafar la carretera BV-1201 (carretera de les Carpes) i entrar al nucli urbà d’Olesa per enllaçar amb la C-55” ha explicat l’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, als mitjans de comunicació municipal.

En la mateixa línia s’ha manifestat el regidor d’Urbanisme i Territori, Marc Serradó, que ha explicat que “l’obertura de l’autovia B-40 no ve acompanyada d’un projecte que solucioni la connexió de la boca sud del túnel de l’autovia amb la carretera C-55 i, per tant, és possible que molts vehicles optin per creuar Olesa per enllaçar amb la C-55”. 

Juntament amb la millora dels accessos, Parent ha afegit que també cal millorar a la carretera BV-1201, depenent de la Diputació de Barcelona, per evitar la perillositat d’alguns trams per als vehicles pesants. 

Des del consistori s’insisteix a remarcar la urgència dels accessos de la B-40 amb la C-55, “ja estaven previstos al Pla Director Urbanístic Metropolità i encara no s’ha fet ni el projecte constructiu”, s’ha lamentat el regidor d’Urbanisme i Territori. 

El tram de l'autovia B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls que queda pendent és de 6,2 km, i unirà els altres dos trams que ja estan en servei: Abrera-Olesa (de 2,1 km) i Viladecavalls-Terrassa (de 4,9 km), sumant en total 13,2 km d'autovia.