Educació obre a l’empresariat el pla de formació dels joves de Cerdanya

Departament i Puigcerdà crearan el febrer tres comissions per estructurar tota l’oferta educatia, de lleure i laboral

Alumnes de Cuina de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà

Alumnes de Cuina de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà / ARXIU PARTICULAR

Miquel Spa

El departament d’Educació en coordinació amb l’Ajuntament de Puigcerdà ha obert a l’empresariat de la Cerdanya el Pla Educatiu Entorn que en els pròxims mesos ha d’estructurar per primera vegada tota l’oferta educativa, de lleure i formació laboral de la capital cerdana. L’objectiu del pla és optimitzar els recursos de Puigcerdà per l’educació dels infants i joves fins als vint anys. 

El departament ha obert aquesta setmana el procés per estructurar la xarxa de centres educatius, esplais, acadèmies, associacions i finalment també empreses, principalment dels sectors potents a la comarca com el turisme, la restauració o l’hoteleria, que han de formar part del pla Entorn, que s’estrena a la Cerdanya. El procés tindrà el dia catorze de febrer la pròxima cita clau en el calendari amb la creació de tres comissions que establiran aquesta xarxa al voltant de l’oferta formativa dels joves. Seran una comissió operativa, una d’institucional i una d’executiva. 

El Pla Educatiu Entorn de Puigcerdà posa l’educació de la capital cerdana a l’alçada organitzativa d’altres capitals de comarca que ja fa anys que el treballen, com ara la Seu d’Urgell. En aquest sentit, el departament i l’Ajuntament faran ara una radiografia de totes les activitats que es fan a la vila en tots els àmbits i convidaran els seus organitzadors a unir-se a la xarxa. El pla neix amb un pressupost d’uns 36.000 euros, dels quals 27.000 es destinaran a la contractació d’un tècnic dinamitzador i 9.000 al pla d’accions concretes que es plantegin en les comissions. 

«Endreçarem tot el que es fa»

En nom dels Serveis Educatius de Cerdanya, Susana Estañol ha explicat que les empreses de la comarca poden aportar nous elements d’anàlisi per saber què necessiten els joves estudiants que volen accedir al mercat laboral. En aquest debat també s’hi han de sumar les entitats de lleure així com les associacions i institucions que treballen amb altres franges d’edat amb les quals es poden organitzar activitats complementàries. 

Estañol ha explicat que «ara analitzarem totes les activitats que es fan a Puigcerdà, que són moltes, i mirarem quines es posen sota el paraigua del Pla Educatiu d’Entorn i quines les hi podem afegir; ara es fa moltes coses des de l’Ajuntament, Consell, associacions de voluntariat o centres educatius i ara ho endreçarem tot».