Una revolució que pinta les xarxes de rosa

El rosa, protagonista a les sessions de 'Barbie' al Bages Centre

El rosa, protagonista a les sessions de 'Barbie' al Bages Centre / Oscar Bayona

Andrea Izquierdo

Andrea Izquierdo

El color rosa no només ha tenyit les sales de cinema, sinó que també ho ha fet a Internet. La moda per la Barbie s’ha estès per totes les plataformes. Des de Google, que pinta el navegador de rosa cada cop que s’introdueix el nom de la nina de Mattel al cercador, fins a TikTok, on el col·leccionisme de nines i les tendències relacionades amb el film són a l’ordre del dia.

L’efervescència de les nines de moda de Mattel ha fet que els espectadors i creadors de contingut se sumin a la «barbiemania», i molts han optat per formar part activa del fenomen. La necessitat de consumir i produir contingut relacionat amb la Barbie ha portat els cinemes a col·locar caixes de grans dimensions que simulen la de la nina a les portes de les sales. Això, sumat a la moda de vestir-se de rosa, ha contribuït a l’expansió inaturable de la febre per la Barbie pels mitjans socials.

La caixa, estratègicament pensada per contribuir a la promoció online de la pel·lícula, serveix de photocall i s’ha convertit en una parada ineludible per als espectadors. Molts publiquen les fotografies i vídeos que s’hi fan a les xarxes, fet que contribueix a difondre el moviment de color de rosa que engloba la pel·lícula.

Aquest interès creixent ha fet que perfils de col·leccionistes de Barbies com Claudia Lopez (@chicledefresadolls) o Servando Hernandez (@livinplastic), amb més de 800.000 seguidors cadascun, hagin vist multiplicades les reproduccions i els seguidors d’ençà que es va estrenar la pel·lícula.

Altres creadors no especialitzats en la nina també s’han apuntat a la moda de Barbie. Si bé alguns fan paral·lelismes entre Ken i les seves parelles, d’altres aprofiten els seus altaveus per expressar la seva opinió sobre la pel·lícula. N’és un exemple la bagenca Nadine Romero, que fa pocs dies publicava una reflexió sobre el missatge del film a TikTok i Instagram.

@nadineromero3

Aquesta es la meva reflexió sobre Barbie 💖💕💘 i vosaltres que opineu? ✨us llegeixo✨ #parati #foryou #fyp #barbie #peli #cine #pelicula #foryouoage #reflexió

♬ sonido original - nadineromero

Barbie ha aconseguit sortir de la pantalla gran i fer el salt al món digital, on la seva popularitat no sembla haver tocat sostre encara.

Subscriu-te per seguir llegint