Dos manresans posen al mercat una ginebra per ser produïda a l’espai

Marc Valls i Guillem Vilà creen Outer, un destil·lat amb components ja provats en missions espacials que serà presentada dissabte amb el somni d’arribar a ser elaborada lluny del planeta

Guillem Vilà i Marc Valls serveixen la nova ginebra Outer

Guillem Vilà i Marc Valls serveixen la nova ginebra Outer / Oscar Bayona

Carles Blaya

Carles Blaya

Un envàs de llauna i alumini, una fórmula que comprèn botànics que ja han estat testats a l’Estació Espacial Internacional i un destil·lat final prèmium de composició minimalista, d’«aromes florals i anisats» amb «notes herbàcies i cítriques», «fàcil de beure, gens apalagosa», com el descriu el sommelier Josep Pelegrín. I un component sci-fi, una idea folla, però fascinant. Aquests són els ingredients d’Outer, la ginebra dissenyada per dos manresans, Marc Valls i Guillem Vilà, que presentaran en societat aquest dissabte al Bus Terraza de Barcelona.

Outer neix de la convergència de dos emprenedors inquiets: Valls, sabadellenc però afincat a Manresa, graduat en dret però provinent del sector tecnològic; i Vilà, propietari de la cocteleria Glaç de la capital del Bages. El seu propòsit: aportar alguna iniciativa al sector de la restauració i de l’oci. El resultat: Outer.

Valls i Vilà parteixen del fet que «totes les marques miren al passat, amb receptes mil·lenàries. Nosaltres volem mirar al futur». I el més futurista, afegeixen, «és l’espai». La seva ginebra neix amb un propòsit: arribar a ser produïda a l’espai. Per això utilitza ingredients botànics com el coriandre i l’angèlica, que ja han demostrat adaptar-se bé a les condicions extraterrestres. L’envàs, la forma del qual guarden en secret fins a aquest dissabte, està elaborat amb materials habituals de la indústria aeroespacial. 

Quatre fases

Outer es presenta amb un detallat pla de màrketing que descriu diverses fases de desenvolupament del projecte. La primera, la comercialització de la ginebra, que ja es podrà trobar des de la setmana que ve a Manresa en locals com el mateix Glaç, la Taverna 1913, El Sielu, Torre Busquet i Porta Ferro i, a Barcelona, a Dry Martini. La segona, consisteix en avançar en el disseny d’un envàs encara més viable per a la seva vida espacial. La tercera consistirà a dedicar part dels beneficis que pugui generar Outer a becar un o una estudiant perquè faci un màster en astrobotànica en una universitat de prestigi i que orienti la seva investigació a millorar la fórmula original de la ginebra. La quarta fase es proposa arribar a produir Outer a l’espai. 

«La idea de conquerir l’espai és un monopoli de quatre bilionaris i quatre estats. Volem aterrar-la, que tothom la pugui compartir amb el nostre projecte, que se la pugui fer seva, i a un preu irrisori», diu Valls. L’ampolla de 70 cl tindrà un preu de venda al públic de 38 euros.

Emparat en la sentència de Marshall McLuhan, «el mitjà és el missatge», el projecte manresà pretén vendre un concepte, molt més enllà d’una ginebra, una beguda de la qual Espanya és un dels principals consumidors globals.

De moment, s’han elaborat 2.500 envasos d’Outer, que buscarà fer-se a partir d’ara un lloc en l’assortit mercat de les ginebres, que ha tornat a florir als prestatges de les cocteleries després de la davallada de la covid.

Subscriu-te per seguir llegint