La Generalitat ampliarà la calçada de la carretera del Xup i posarà barreres de seguretat

Territori projecta actuacions en un tram d’1,6 quilòmetres per reduir la sinistralitat a la via 

La carretera C-37z, en el seu pas pel barri del Xup de Manresa

La carretera C-37z, en el seu pas pel barri del Xup de Manresa / L.S.

Laura Serrat

Laura Serrat

El Departament de Territori ha tret a licitació la redacció del projecte per a la millora de les condicions de circulació a la carretera C--37z, que dona accés al barri del Xup de Manresa. L'actuació, que abastarà un tram d'1,6 quilòmetres i comportarà una inversió estimada de 2 milions d'euros, pretén reduir la perillositat en una carretera que en els darrers cinc mesos ha registrat dos sinistres mortals. El darrer va ser aquest diumenge, que es va saldar amb la vida d'un motorista manresà de 28 anys. El projecte preveu l'ampliació de la caçada, la renovació del ferm i la instal·lació d'abalisament i barreres de seguretat.

La millora de la C-37z, l'antiga carretera d'Igualada, és una reivindicació històrica dels veïns del barri del Xup, que aquest dimarts explicaven a Regió7 la necessitat d'impulsar un pla de xoc per reduir la sinistralitat a la via. En els darrers cinc mesos, han testimoniat dos sinistres mortals a només 150 metres de distància. El primer es va produir el mes de maig a l'altura de l'antic Casinet, quan un motorista, de 23 anys, va perdre la vida després de ser envestit per una furgoneta, mentre que el segon va tenir lloc aquest diumenge al davant del bar Corner del Xup, quan el jove motorista manresà, de 28 anys, va morir després de xocar frontalment contra un cotxe.

Davant d'aquests fets, els veïns remarquen la necessitat de millorar la seguretat en aquest punt negre de la carretera amb un traçat força sinuós i amb poca visibilitat. De fet, el projecte de Territori centrarà l'actuació en aquest tram, que va des del pont de Sant Francesc, a tocar de l'estació Renfe de Manresa, fins al barri del Xup, amb millores com l'ampliació de la calçada, que passarà a tenir 6 metres, amb dos carrils de 3 metres d'amplada i vorals de 0,50 a cada costat; la millora de les interseccions existents, com la del barri del Xup, i la de la carretera C-1411b; la renovació del ferm, l'adequació de la senyalització vertical i horitzontal i la instal·lació d'abalisament i barreres de seguretat.

D'altra banda, el projecte també preveu la construcció d'una vorera compartida per a vianants i ciclistes situada al costat del carril esquerre i la disposició d'enllumenat amb l'objectiu de millorar la seguretat dels col·lectius més vulnerables a la carretera. Fonts de Territori asseguren a aquest diari que un dels principals objectius de l'actuació és adaptar aquesta via d'entrada a Manresa al trànsit que registra, així com facilitar la connexió dels barris de l'entorn amb el centre del nucli urbà. Tanmateix, el projecte previst per Territori no esmenta cap mesura concreta per reduir la velocitat en el tram amb limitació de 50km/h que transita per davant del barri del Xup, tal com demanen els veïns. La seva proposta és reduir la velocitat dels vehicles, un dels principals factors que incrementa la perillositat a la via, a partir de la instal·lació de passos de vianants elevats o semàfors.

La Generalitat rehabilitarà el pont de Sant Francesc

Territori té en fase final de redacció el projecte per a la rehabilitació del viaducte de la C-37z, conegut com a pont de Sant Francesc, a tocar de l’estació Renfe de Manresa. A més de la rehabilitació del pont, l’actuació preveu eixamplar el tauler del pont per a fer més amples les voreres a 1,5 metres útils, tot reproduint de manera fidedigna la barana. Per a l’obra, es compta amb un pressupost d’uns 900.000 euros.

Subscriu-te per seguir llegint