«He perdut els 1.300 euros que vaig invertir en tractaments de bellesa»

Afectades pel tancament del centre Ideal al Carrefour de Manresa reclamen a la companyia el retorn dels diners

Stephanie Guzmán i Júlia Fernández mirant el cartell que anuncia el tancament del centre Ideal a Manresa

Stephanie Guzmán i Júlia Fernández mirant el cartell que anuncia el tancament del centre Ideal a Manresa / OSCAR BAYONA

Laura Serrat

Laura Serrat

"El centre ha tancat sense donar-nos explicacions i ara no sabem on anar a reclamar els diners pels tractaments que han quedat a mitges". Ho expliquen la veïna de Manresa Stephanie Guzmán, de 30 anys, i la veïna del Pont de Vilomara, Júlia Fernández, de 26 anys, dues de les afectades pel tancament sobtat del centre d'estètica Ideal del Carrefour de Manresa que aquesta setmana ha abaixat la persiana deixant desenes de clients penjats amb diferents tractaments o bons de regal ara per les festes de Nadal.

El de Manresa només és un del centenar de centres que la cadena tenia repartits per diferents ciutats espanyoles que aquesta setmana han tancat portes per la incapacitat de fer front als problemes econòmics. "A conseqüència de la situació econòmica que travessen els centres Ideal des de la pandèmia, ens veiem legalment obligats a tancar els nostres centres", ha informat la companyia a través d'un comunicat a la seva pàgina web.

La notícia ha agafat per sorpresa els milers de clients que la cadena tenia arreu d'Espanya, com les dues bagenques, que lamenten el fet que la companyia hagi tancat portes embutxacant-se els diners pels tractaments de bellesa que havien pagat per avançat. "Tinc invertits uns 1.300 euros en diferents tractaments que han quedat penjats", explica Fernández, que havia contractat diversos tractaments facials, un de pressoteràpia i encara tenia pendents cinc sessions de depilació làser.

D'altra banda, Guzmán destaca que el mes de maig va contractar un tractament de depilació làser mitjançant el mètode del pagament finançat. "Fins ara, portava quatre sessions fetes i uns 400 euros pagats, però amb el tancament del centre m'he quedat amb el tractament a mitges i amb un deute de 500 euros que m'aniran cobrant cada mes", denuncia.

Ara ha començat a fer gestions per posar-se en contacte amb l'entitat financera i cancel·lar el préstec, però aquesta li demana un certificat de la companyia per confirmar que aquesta ha cessat la seva activitat i, fins al moment, "no hi ha hagut manera de posar-s'hi en contacte".

En la mateixa línia, Fernández explica que en el seu cas va pagar tots els tractaments en efectiu i que ha trucat a la companyia, però tampoc ha obtingut cap resposta. "És desesperant perquè tampoc sé com demostrar que ja havia efectuat el pagament, no tinc cap comprovant que indiqui que vaig pagar els diners i no sé a qui m'he de dirigir".

Recomanacions de l'Oficina Comarcal del Consum

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages ha atès prop de trenta persones aquests darrers dies afectades per aquest tancament i ha ajudat a tramitar cinc reclamacions. També ha elaborat un manual de recomanacions a seguir per a les persones afectades, disponible a la web de l'oficina, en el qual recomana enviar una reclamació a l'empresa o a l'entitat financera, en cas que el tractament s'hagi finançat amb un crèdit al consum i, si no s'obté cap resposta, recomana dirigir-se al Servei Públic del Consum.

Subscriu-te per seguir llegint