Estrelles globals

L’idil·li de Taylor Swift i Travis Kelce desferma la bogeria als EUA

Alba Giraldo

Una connexió entre l’estrella de la música pop, Taylor Swift, i l’ala de la NFL, Travis Kelce, ha desencadenat el frenesí entre els aficionats. La rumorejada relació marca una col·lisió entre dues de les forces més poderoses de la cultura pop nord-americana, la juggernaut Swift enmig de la seva gira «Eras Tour», que bat rècords, i la Lliga Nacional de Futbol Americà.

L’aparellament semblava gairebé confirmat quan Swift va aparèixer a la suite de Travis Kelce a l’estadi Arrowhead diumenge, on va animar salvatgement quan l’ala tancada va atrapar un passi de touchdown de tres iardes en una pallissa de 41-10 als Ossos de Chicago.

La seva aparició va fer cremar les xarxes socials, on els fans van analitzar cada comportament de Swift, des de les seves bromes amb la mare de Kelce, Donna, fins a les salses amb què va acompanyar un aperitiu a la meitat del partit. La retransmissió televisiva del partit fins i tot va reproduir les celebracions de Swift a càmera lenta.

«Combinada amb la NFL, que tots sabem que és la que més audiència televisiva i interès desperta en tot el panorama esportiu... No vull dir-li matrimoni, però està clar que és una unió perfecta a curt termini, tant des del punt de vista mediàtic com de la venda d’entrades», va dir Adam Budelli, portaveu de la plataforma de revenda d’entrades StubHub.

El que és real

Les relacions entre esportistes i famosos no són res nou. Joe Namath, quarterback del Saló de la Fama dels Jets, va ser famós per les seves gestes amb models i actrius fora del camp, que li van guanyar la reputació de ser un dels solters més cobejats de la Gran Poma en els anys seixanta i setanta.

Però Swift, la fama de la qual eclipsa amb escreix la de Kelce, aporta una força estel·lar de megawatts que pràcticament no té precedents, tampoc a la NFL. El detallista d’articles esportius Fanatics, soci oficial de comerç electrònic de la NFL, va dir que hi va haver un augment de gairebé el 400% en les vendes de samarretes de Travis Kelce en els seus llocs web, incloent-hi NFLShop.com, diumenge, col·locant-lo entre les cinc samarretes de la NFL més venudes.

Kelce, amfitrió convidat de «Saturday Night Live» després d’alçar el trofeu Lombardi aquest any, no és aliè als focus, ja que els índexs d’audiència i l’atenció desmesurada segueixen els guanyadors de la Superbowl. Però l’aparició de Swift en el partit de diumenge va provocar una explosió d’interès en el vuit vegades Pro Bowler, els seguidors del qual a les xarxes socials van augmentar en 300.000.

Kelce va dir en el seu pòdcast «New Heights» –que va pujar del lloc 158 en les llistes d’Apple a principis de mes al número u aquesta setmana– que ha començat a veure paparazzi fora de casa seva. «He atret tota aquesta atenció cap a mi», va dir Kelce. «El que és real és que és la meva vida personal i vull respectar la vida de tots dos».

TEMES