Alumnes que van amb bus a l’Autònoma es queixen que el servei torna a fer curt

Sagalés, responsable de la línia, diu que s’ha treballat amb la Generalitat per reforçar-la

L’any passat ja van haver d’ampliar horaris i el 2019 també

Interior d'un dels autocars que porten alumnes a Bellaterra ahir al migdia, en un servei de tornada a Manresa

Interior d'un dels autocars que porten alumnes a Bellaterra ahir al migdia, en un servei de tornada a Manresa / Arxiu particular

Gemma Camps

Gemma Camps

Semblava que era un problema que estava resolt, però, no. Ha començat el nou curs i els alumnes que van a estudiar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s’han trobat, com ja va passar l’any passat per aquesta mateixa època, que la línia del bus que fa el servei entre Manresa i Bellaterra no dona a l’abast per encabir tots els usuaris. El resultat, alumnes que han de viatjar dempeus o asseguts a terra, o que en queden fora i han d’esperar el proper bus, on no sempre hi ha lloc per a tothom qui fa cua, amb el conseqüent retard a l’hora d’arribar a classe.

L’any passat ja hi va haver queixes pel mateix, que aquest diari va recollir en diverses ocasions. Sagalés, responsable de la línia, va afegir dues expedicions al migdia, una per anar i l’altra per tornar. El 2019 en va afegir cinc més, tres d’anada i dues de tornada.

Ahir, demanada per Regió7, l’empresa va explicar que, pel que fa a la línia 753, «s’ha treballat amb la Generalitat per reforçar-la i minimitzar els problemes de capacitat en hora punta». Territori va corroborar que, efectivament, «s’estan treballant millores en aquesta línia» i que, «com cada any en l’inici de curs, es monitoritzen totes les línies i es fan millores on els augments d’usuaris es consoliden». No van concretar si hi ha previstes solucions.

Núria Fernández, com a portaveu d’un grup d’estudiants que, com ella, estan queixosos, comenta que «hi ha molta demanda i poca disponibilitat d’horaris». Assegura que, d’ençà que va començar el curs, «cada dia hi ha hagut gent que ha fet el trajecte dreta i, tot i així, n’hi ha que ha quedat fora». Reclamen «més horaris i serveis, tant al matí com al migdia i, si fos possible, horaris durant tot el matí, perquè el servei està molt sol·licitat i tots paguem per accedir-hi. Per tant, creiem que no és just posar en risc la nostra vida».

Per a Fernández, com per a altres dels alumnes consultats per aquest diari, el fet que la T-Jove costi 40 euros per tres mesos amb una zona única ha fet que més joves ho aprofitin per anar amb bus i prescindeixin del cotxe, tenint en compte el preu de la gasolina. Això, podria haver fet augmentar els usuaris respecte el curs passat.

Una altra alumna, Berta Casas, explica que per poder seure al bus «has d’arribar amb bastanta antelació». Posa com exemple que, al migdia, «per agafar el de les 12.45 per tornar, si no arribes a la parada a les 12 o 12 i quart, no l’agafaràs» perquè no hi cap tothom. Alhora, fa notar que a l’estació d’autobusos de Manresa «es fan unes cues increïbles», al matí, i que «els conductors deixen pujar més gent perquè hem d’anar a classe». Aquest any fa segon de carrera. Assegura que amb els serveis que van afegir a la línia l’any passat, aleshores «es va solucionar i, ara, és un desastre».

Jofre Llumà, que fa segon de filologia catalana, diu que «aquest any he de ser classe a 2/4 de 9 i agafo el bus de 2/4 de 8 a Valldaura. Em trobo que, abans, hi havia poca gent i s’hi pujava bé, i després anava a l’estació i allà s’omplia i hi havia gent que havia d’anar dreta, però, ara, la gent baixa a buscar-lo a Valldaura perquè és la primera parada i tots els seients s’omplen». Per a la tornada, comenta que «surto a 2/4 de 12 i, si no el puc agafar a 3/4 d’1, m’he d’esperar tres quarts d’hora o anar amb tren, que és un trajecte d’una hora i tres quarts». Ell també veu la situació pitjor que l’any passat.

Pocs horaris de tarda

Mariona Casado es queixa que acaba les classes a 2/4 de 5 de la tarda però que, després de dinar, per tornar, només hi ha servei a les 3, a les 7 i a 2/4 de 8.

Marina Montes, que fa tercer de genètica, també es queixa que «de 3 a 7 de la tarda no n’hi ha cap per tornar». Assegura que «hi ha molta més gent» i opina que, per tant, el que caldria és augmentar el servei. Ahir al matí, per postres, «a les 7.40 ens han posat un bus més petit perquè, segons el conductor, el gran estava espatllat».

Mireia Vall diu que, «si vull anar amb bus a la uni, he d’agafar el de les 2 del migdia perquè no n’hi ha més tard i m’he d’esperar una hora allà a què comenci la classe. Quan plego, com que gairebé tots els dies acabo sobre les 8-9 del vespre, he d’agafar els FGC i fer transbord amb la Renfe. Tardo una hora i mitja fins Manresa perquè l’últim bus de la tarda passa a 2/4 de 8 i no arribo a temps d’agafar-lo mai». El trajecte amb tren triga el doble de temps.

Subscriu-te per seguir llegint