Els problemes dels alumnes amb el bus urbà per arribar a la subseu del Catà continuen

620 joves fan les classes a l’Escola Oficial d’Idiomes perquè a l’institut manresà no s’hi cap

El director alerta que ja hi ha alguna família que s’ha donat de baixa del centre

Parada Caritat de l'L5, a la carretera de Vic de Manresa, ahir al migdia, on sovint queden estudiants a terra perquè no caben al bus

Parada Caritat de l'L5, a la carretera de Vic de Manresa, ahir al migdia, on sovint queden estudiants a terra perquè no caben al bus / Mireia Arso

Gemma Camps

Gemma Camps

Els problemes que tenen els alumnes de l’Institut Guillem Catà de Manresa per arribar a l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI), que acull alguns dels cicles del centre perquè a l’edifici del barri de la Font dels Capellans hi manca espai, continuen.

Segons estudiants consultats per aquest diari; el director del Catà, Carles Lapeña, i la presidenta de l’AMPA, Maria Serra, des de l’inici de curs res no ha canviat. De fet, Lapeña assegura que fins i tot «hi ha algun cas de famílies que s’han donat de baixa» pels problemes que tenen amb el transport. 

Aquest curs hi ha 620 alumnes de la família de Sanitat i de la de Serveis Socioculturals i a la Comunitat del Catà que van a classe a l’EOI. Si hi volen arribar amb transport públic, com que es troba a la barriada de les Cots, ho han de fer amb el bus urbà, la Línia 5

Sílvia Vicents fa el primer curs del CFGM Atenció a les Persones en Situació de Dependència. Agafa l’L5 (Sant Pau-Viladordis) a la parada Caritat a les 2 i 20 del migdia, però, sovint, diu que no s’hi cap i, per no esperar el proper, que passa al cap d’una hora, ha d’anar a peu. Són 40 minuts fins a l’EOI. «Arribes tard a classe i sense cap justificació». Al vespre, plega a les 9 i ja no espera el bus de 2/4 de 10. Amb un grupet d’alumnes marxen a peu ajudats per llanternes i mòbils perquè és fosc

Queixes continuades

Lapeña explica a aquest diari que «el centre no ha parat de rebre queixes d’alumnat i famílies al voltant de les comunicacions amb la seu al barri de les Cots, tant de la dessincronització de les comunicacions», pensant en els estudiants arribats d’altres municipis, «com de la insuficient capacitat de l'L5». Afegeix que «a l’alumnat se li tanquen les portes del bus,» amb la qual cosa «els projecten a arribar una hora tard a les classes». 

El setembre passat, just quan Regió7 va recollir les queixes referents al bus d’alumnes del Catà, Lapeña va enviar un informe al Departament d’Educació, del qual depèn el centre, i a l’Ajuntament. Diu que no ha rebut cap resposta.  

La presidenta de l’AMPA, Maria Serra, comenta que els damnificats «són molts alumnes, menors d’edat, que han d’anar a un lloc d’accés difícil, sobretot ara a l’hivern que es fa fosc de seguida. Si volen fer drecera han de passar per llocs mal il·luminats i pel mig dels horts» o bé «per la Pujada Roja, on no hi ha voreres». Remarca que «no tothom és de Manresa i depenen del bus per tornar al seu lloc de residència» i que «no totes les famílies poden fer de taxi». Insisteix en el tema de la foscor. «Qualsevol dia pots tenir un ensurt. Hem d’esperar que passi?», pregunta. Fa notar que, igual que posa autobusos per la festa major, si l'L5 no funciona per donar aquest servei, l’Ajuntament hauria de posar-ne encara amb més motiu. 

Una altra queixa de Serra és que, si el Departament d’Educació «vol potenciar els cicles formatius, i més aquests que són duals de pràctiques i amb sortides professionals», però els estudiants marxen pel mal servei, a banda del centre, també rep el territori.

El juliol passat, quan es va saber que el Catà quedaria repartit en dos edificis, la comunitat educativa ja va alertar que el fet que l’edifici de les Cots estigui «aïllat del nucli urbà, mal il·luminat, es percep en un entorn insegur i està comunicat per una xarxa de transport públic deficient» era un problema que no només afavoriria «l’abandonament escolar sinó, també, el risc afegit de perdre futures matriculacions». 

Un bus de la Línia 5 ple a vessar, el setembre passat

Un bus de la Línia 5 ple a vessar, el setembre passat / Arxiu particular

Subscriu-te per seguir llegint