Entrevista | Anna Farrés Gerent de Joguiba

«L’atenció personal fa que la gent compri a la botiga»

La gerent de Joguiba apunta que les famílies van cada vegada més tard a comprar els regals

Farrés amb els més venuts  | OSCAR BAYONA

Farrés amb els més venuts | OSCAR BAYONA / H.C.A. Manresa

Helena Carbonell

Helena Carbonell

Anna Farrés està satisfeta de com està funcionant la campanya de Nadal de moment i preveu igualar les xifres de vendes de l’any passat.

Quina creu que és la joguina més venuda d’aquest any?

Com cada any, n’hi ha moltes, però destacaria el Furby, tot el que estigui relacionat amb La Patrulla Canina. Els jocs de taula també es venen molt perquè cada any en surten de diferents per a tothom, des dels més senzills per a nens petits fins a jocs d’estratègia per a gent gran.

N’hi ha algun que destaqui especialment?

El Virus, que ja és un clàssic, el The Mind, el Gua Ta Fac. Són generalment jocs que van en una caixa petitona i no són gaire cars. En aquest tema em sembla que el boca-orella funciona bé i sempre hi ha jocs que s’esgoten.

La gent se sol acumular els últims dies o són més previsors?

Sempre és tot molt a última hora. Ja fa unes quantes temporades la campanya durava tot el mes de desembre, però sembla que la gent cada any ve més tard.

Quina diria que és la característica que fa que la gent prefereixi comprar les joguines en una botiga física en comptes de fer-ho per Internet?

Només en aquesta botiga som dotze treballadors atenent. Ara ve molta gent amb una llista i no es volen passar molta estona buscant i crec que l’atenció personal fa que la gent compri a les botigues.

Encara separem entre joguines de nen i joguines de nena?

Cada vegada menys. Sempre hi haurà nines, però és decisió de la família agafar-la per a un nen o per a una nena. Ara miren molt que a la publicitat surtin un nen i una nena en totes les joguines per no perpetuar esterotips de gènere.

Quins jocs podrien ser adients per als nens més grans?

Estan sortint molts jocs d’experimentació i robòtica, i també taules de mescles de DJ i karaokes. Els legos també solen funcionar molt bé. Són un recurs fàcil que normalment sol funcionar perquè els preadolescents no estiguin sempre amb pantalles.

Però els clàssics mai acaben de marxar del tot.

Hi ha hagut un repunt molt important de Hot Wheels i de Barbies. Suposo que el tema de les Barbies és per la pel·lícula.

Les sèries i pel·lícules són la major font d’inspiració dels nens a l’hora de demanar regals?

Ara hi ha molts canals i tinc la sensació que de vegades els fabricants van una mica perduts i no saben ben bé per on anunciar els seus productes. La televisió cada vegada es mira menys i els continguts digitals tenen més públic.

Hi ha influencers de joguines infantils?

I tant!, els primers que em venen al cap són MikelTube i Las Ratitas, però hi ha moltíssims canals i les empreses de joguines els contracten perquè provin els seus productes i en facin publicitat.

Com valora la campanya de Nadal fins ara?

De moment molt bé. Crec que igualarem xifres de venda de l’any passat, tot i que encara és molt aviat per dir-ho. Encara queden els dies previs de Reis, que són molt bons, però sí que tenim bones previsions.

Subscriu-te per seguir llegint