Previsió i servei

Si una persona de la Catalunya Central vol marxar de vacances i necessita alguna vacunació específica ho ha de preveure amb antel·lació, com a mínim, dos mesos a l’avançada. A Manresa, a mig juliol s’han acabat les hores fins ben entrat el setembre. I la culpa és... dels usuaris que van a última hora i que fan que el sistema no tingui prou capacitat. Aquesta és la resposta que dona l’ICS de la Catalunya Central, que és qui presta el servei. És possible que la societat s’hagi d’adaptar al sistema de treball d’una organització, sigui pública o privada; és una manera de veure el món, però també es podria donar el cas que hi hagués un gest per intentar satisfer la necessitat creada. Per treure ferro a l’afer, la resposta oficial és que passa cada any. Doncs, si cada any ens trobem amb la mateixa situació, si aquest estiu se sabia que seria dels que els catalans tornaríem a viatjar, no es podien haver adoptat mesures preventives per trencar aquesta tendència o bé fer alguna adaptació per atendre la demanda? Per aquesta regla de tres, molts serveis podrien ignorar les necessitats de la gent. El que fan, però, és posar-hi remei. No és el cas.