Adeu als carrets de la compra: aquests són els models moderns que arriben als supermercats

Les noves tecnologies permeten transformar l'experiència de compra dels compradors dels consumidors davant de la competència online

Carrets de la compra

Carrets de la compra / EFE

P.G.

Els avenços tecnològics estan deixant la seva empremta a tots els sectors de l'economia, i els supermercats no en són una excepció. Si bé el pagament electrònic a través de dispositius mòbils ha estat una de les innovacions més revolucionàries, el pròxim canvi impactarà als tradicionals carrets de la compra en un intent per adaptar-se davant la creixent competència en línia.

La pràctica d'utilitzar monedes per desbloquejar els carrets de supermercat a Espanya està en procés de desaparició, gràcies a la innovació tecnològica coneguda com a Comunicació de Camp Proper (NFC per les sigles en anglès).

L'NFC permet la transferència de dades sense fils a curta distància, una tecnologia cada vegada més present a la vida quotidiana i que aviat debutarà als supermercats espanyols.

L'objectiu és facilitar l'ús dels carrets de compra i agilitzar les transaccions alhora que proporciona informació per a estratègies de fidelització de clients.

Tot i això, la implementació d'aquests carrets als supermercats encara està en fase de definició. S'estan discutint detalls com el procediment per desbloquejar un carret, que podria implicar acostar un telèfon a un lector NFC o escanejar un codi QR al carro.

Un cop desbloquejat, es cobrarà una "fiança", que es reemborsarà en finalitzar la compra, similar a com el consumidor recupera la seva moneda als carrets tradicionals.

Una característica clau d'aquesta tecnologia és que els productes es registraran automàticament a la cistella, i el pagament es farà novament utilitzant NFC o el codi QR. Aquest sistema ja està en ús a altres països i podria convertir-se aviat en una realitat a Espanya.

Menys cues

Aquesta innovació permetrà als consumidors fer les compres de manera més eficient, evitant les cues en caixa i reduint el temps de compra. A més, la recopilació de dades sobre les preferències i hàbits de compra dels clients permetrà estratègies de màrqueting més personalitzades.

Tot i que encara no hi ha una data concreta, la tendència global suggereix que l'adopció d'aquestes tecnologies al comerç al detall està cada cop més a prop. Països com Alemanya, Suècia i el Japó ja estan implementant sistemes similars amb èxit.

L'adaptació dels supermercats a aquestes tecnologies garanteix menys temps en caixes, un flux millor de clients i serveis més personalitzats, cosa que podria incentivar Espanya a seguir l'exemple d'altres països europeus.