Adeu als carrets de la compra: aquests són els models moderns que arriben als supermercats
Les noves tecnologies permeten transformar l'experiència de compra dels compradors dels consumidors davant de la competència online
![Carrets de la compra](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/a620c5f7-1295-4634-88fe-f4860affde96_16-9-discover-aspect-ratio_default_0.jpg)
Carrets de la compra / EFE
P.G.
Els avenços tecnològics estan deixant la seva empremta a tots els sectors de l'economia, i els supermercats no en són una excepció. Si bé el pagament electrònic a través de dispositius mòbils ha estat una de les innovacions més revolucionàries, el pròxim canvi impactarà als tradicionals carrets de la compra en un intent per adaptar-se davant la creixent competència en línia.
La pràctica d'utilitzar monedes per desbloquejar els carrets de supermercat a Espanya està en procés de desaparició, gràcies a la innovació tecnològica coneguda com a Comunicació de Camp Proper (NFC per les sigles en anglès).
L'NFC permet la transferència de dades sense fils a curta distància, una tecnologia cada vegada més present a la vida quotidiana i que aviat debutarà als supermercats espanyols.
L'objectiu és facilitar l'ús dels carrets de compra i agilitzar les transaccions alhora que proporciona informació per a estratègies de fidelització de clients.
Tot i això, la implementació d'aquests carrets als supermercats encara està en fase de definició. S'estan discutint detalls com el procediment per desbloquejar un carret, que podria implicar acostar un telèfon a un lector NFC o escanejar un codi QR al carro.
Un cop desbloquejat, es cobrarà una "fiança", que es reemborsarà en finalitzar la compra, similar a com el consumidor recupera la seva moneda als carrets tradicionals.
Una característica clau d'aquesta tecnologia és que els productes es registraran automàticament a la cistella, i el pagament es farà novament utilitzant NFC o el codi QR. Aquest sistema ja està en ús a altres països i podria convertir-se aviat en una realitat a Espanya.
Menys cues
Aquesta innovació permetrà als consumidors fer les compres de manera més eficient, evitant les cues en caixa i reduint el temps de compra. A més, la recopilació de dades sobre les preferències i hàbits de compra dels clients permetrà estratègies de màrqueting més personalitzades.
Tot i que encara no hi ha una data concreta, la tendència global suggereix que l'adopció d'aquestes tecnologies al comerç al detall està cada cop més a prop. Països com Alemanya, Suècia i el Japó ja estan implementant sistemes similars amb èxit.
L'adaptació dels supermercats a aquestes tecnologies garanteix menys temps en caixes, un flux millor de clients i serveis més personalitzats, cosa que podria incentivar Espanya a seguir l'exemple d'altres països europeus.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle