L'Ajuntament d'Igualada reclama a l'Estat celeritat en la millora de l'enllaç de la ciutat amb l'A2

L'alcalde Marc Castells i el cap de l'oposició, Jordi Cuadras, s'entrevisten a Madrid amb la ministra Raquel Sánchez

Els representants igualadins i del govern central presents a la reunió

Els representants igualadins i del govern central presents a la reunió / Aj Igualada

Enric Badia

Enric Badia

L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha reclamat a la ministra de Transport, Raquel Sánchez, que agilitzi les obres de millora pendents al tram anoienc de l'autovia A-2 i que es fixi com a prioritat complementa l'enllaç des de l'eix Diagonal i la sortida de la capital de l'Anoia amb aquesta via. Castells va encapçalar una delegació en la qual també hi havia el cap de l’oposició, el també socialista, Jordi Cuadras, i del regidor de Mobilitat, Miquel Vives. Per part del govern, la ministra va estar acompanyada del secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, que és un gran coneixedor de la realitat de la xarxa catalana perquè havia ocupat un càrrec similar al que ara desenvolupa a Madrid, a la Generalitat.

L’objectiu de la trobada era demanar que s’acceleri el projecte de millora de l’A2 en què el ministeri fa temps que està treballant en els projectes. Aquesta ampliació i millora suposarà un important pas endavant pel que fa a la seguretat i a la fluïdesa d’aquesta via i també a la seva connexió, mitjançant un nou trèvol, amb la carretera de Manresa (C-37) i la de Vilafranca (C-15). Actualment, la Generalitat està desenvolupant un projecte d'ampliació de la C-15, que tindrà un tram de desdoblament entre Igualada i Capellades i un tram en una secció del que es coneix com a 2+1, una combinació de trams de doble carrils i trams d'un de sol, amb una tanca entremig, que fa pràcticament impossible el xoc frontal.

En la trobada, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, segons fonts de l'Ajuntament d'Igualada, es va comprometre a accelerar les inversions de millora de l’A2, alhora que també ha accedit a millorar i ampliar la senyalització de la via al seu pas per Igualada amb la incorporació, per exemple, d'una retolació que indiqui la ubicació dels campus universitaris de la ciutat.

En aquests moments, el projecte es troba en estat de resolució de les al·legacions que han presentat municipis de l'àmbit de l’actuació. És un tram d'ampliació d'Esparreguera i Abrera, al Baix Llobregat, fins a Igualada. Alguns dels trams, com els d'Esparreguera, van tenir en la fase inicial una alta oposició, i en altres, com a la part de Castellolí, hi ha més complexitat. Una part d'aquest sector serà de nova traça. En aquest part de l'obra, l'A2 té un altre punt de complexitat per resoldre la connexió entre la C-55, la futura B-40 o quart cinturó (Esparreguera-Viladecavalls) i la mateixa A2. Aquesta connexió, però no es va tractar en la reunió perquè queda fora de l'àmbit d'Igualada.

La intervenció té com a finalitat primera la millora de la seguretat dels usuaris que hi circulen. També serà important la intervenció per millorar simplement l'asfalt, que té alguns trams entre Barcelona i Lleida, molt precaris.