L'institut de Sallent es compromet a treballar contra l'assetjament per evitar un nou cas Alana

El consistori estreny la col·laboració amb la nova direcció del centre arran del cas d’assetjament que al febrer va desencadenar un suïcidi

Protesta davant l'institut arran del cas de suïcidi del febrer passat

Protesta davant l'institut arran del cas de suïcidi del febrer passat / ARXIU | ALEX GUERRERO

Jordi Escudé

Jordi Escudé

L’Ajuntament de Sallent i l’Institut Llobregat d’aquesta població emprendran de forma conjunta diverses accions encaminades a fomentar la convivència entre els alumnes, a prevenir conflictes, i a detectar possibles casos d’assetjament, com el que el febrer passat va derivar en el suïcidi d’Alana, que estudiava al centre sallentí i que es va precipitar pel balcó de casa juntament amb la seva germana bessona, Leila, que va quedar greument ferida.

El consistori i l’institut, que ha renovat pràcticament per complet l’equip directiu de cara al nou curs que començarà aquest dimecres, intensificaran la col·laboració per mirar que no es tornin a repetir situacions similars. «Això no és cap garantia», apunta la regidora d’Educació i Joventut de Sallent, Sílvia Tardà, però són mesures que poden ajudar a prevenir-ho. L’objectiu és «fer un treball en xarxa i transversal i compartir tot allò que puguem detectar per intentar preveure i avançar-nos als fets», sosté. Per això, l’Ajuntament crearà una comissió que inclogui els àmbits policial, de joventut, seguretat social, igualtat, i la comunitat educativa «per fer un seguiment del que calgui des de diferents sectors», des de casos d’absentisme i presència de joves al carrer en horari escolar, fins a altres qüestions que els puguin afectar.

L’Ajuntament vol mantenir «un contacte més fluid i directe» amb l’equip directiu de l’institut per poder afrontar qualsevol problemàtica que pugui sorgir més enllà del protocol intern que el mateix centre i el departament d’Educació puguin aplicar de portes endins. En això, l’Ajuntament no és competent, però igualment «mirarem d'esprémer el màxim tots els recursos que tenim» per contribuir amb actuacions i projectes compartits», diu Tardà.

En aquest sentit, l’Ajuntament contribuirà a finançar part del projecte sobre dinàmiques de grup i gestió de conflictes «Fil a l’Agulla», que fins ara només assumia el departament per a primer d’ESO i que ara es podrà ampliar també als alumnes de segon. Per altra banda, l’institut també es podrà beneficiar d’una psicòloga que l’Ajuntament ha incorporat a través de l’àrea de Joventut per atendre usuaris a les tardes des de l’Espai Juvenil, i que aquest curs també es desplaçarà a l’institut per donar-hi servei un matí a la setmana. El mateix passa amb la dinamitzadora juvenil, que també visitarà el centre educatiu un dia a la setmana en un Punt Pati «per informar, escoltar i orientar els alumnes, i si convé, se’ls derivarà a l’Espai Juvenil», explica Tardà.

Finalment, l’Escola Municipal de Música iniciarà un projecte de musicoteràpia que s’ha ofert a l’institut perquè, si ho veu oportú, hi derivi alumnes, o fins i tot no es descarta que siguin els professors de música que es traslladin al centre. Quant a propostes externes, també s’oferirà el projecte 180º, adreçat a alumnes de tercer i quart d’ESO amb problemes d’absentisme o amb dificultats per seguir l’aprenentatge amb normalitat per tal que tres dies a la setmana surtin de l’institut per fer activitats a fora, com ara «L’hort és de totes».

Subscriu-te per seguir llegint