Cardona estrena una nova marca turística

El nou disseny és de l'artista cardoní Albert Farré, i pretén posicionar la vila com una destinació més dinàmica

Imatge de la nova marca

Imatge de la nova marca / AJUNTAMENT DE CARDONA

Redacció

La Fundació Cardona Històrica ha renovat la identitat corporativa amb l’objectiu de modernitzar la seva imatge gràfica i posicionar Cardona com una destinació més dinàmica, completa i emocionant. La nova marca és obra del dissenyador cardoní Albert Farré.

El director general de la Fundació, Francesc Ponsa, ha explicat que amb aquesta iniciativa "volem adaptar la marca turística de Cardona a l’evolució social i a les expectatives dels nostres visitants i turistes. Juguem amb els contrastos de tradició i modernitat, patrimoni i natura, passat gloriós i afany de futur”. El disseny conte majoritàriament tonalitats de roig ambre, que és el color principal i s’inspira en les vetes del jaciment salí de Cardona. Aquest color aporta dinamisme, energia i calidesa, apunten des de la Fundació, i posen en valor la seva força i pes visual quan contrasta amb altres colors.

Potenciar el vincle

El concepte de disseny respon a la voluntat de potenciar el vincle entre el municipi i el visitant. D’una banda, es destaquen les principals característiques de la destinació Cardona (qualitat, història, patrimoni, natura i gastronomia) i, per l’altra, l’experiència de visita (emoció, gaudi i gratificació).

L’expressió gràfica d’aquest vincle es tradueix en formes amb dos degradats de color que s’entrellacen i amb les lligadures de la tipografia personalitzada. D’acord amb això, el clam escollit és “La teva història”, un joc de paraules amb la història mil·lenària de Cardona i les vivències que el visitant pot experimentar.

La marca principal serà Cardona Turisme i també s’utilitzaran diverses submarques associades a diferents àmbits, com la cultura, la natura, la gastronomia, el comerç i el film office.

El procés de creació s’ha basat en l’enquesta que es va realitzar el mes de juny passat als agents turístics locals vinculats amb el turisme rural, els apartaments turístics, hotels, empreses de serveis turístics, comerços i restaurants.

Un nou pla de màrqueting turístic

Paral·lelament a la nova marca turística, la Fundació Cardona Històrica s’ha dotat d’un nou pla de màrqueting turístic elaborat per l’empresa Advanced Leisure Services mitjançant un recurs de la Diputació de Barcelona.

Els grans objectius són atraure més visitants, generar noves fonts d’ingressos i nous formats de negoci i potenciar l’impacte de l’activitat turística en tots els vessants de l’economia local.