Cardona estrena una nova marca turística
El nou disseny és de l'artista cardoní Albert Farré, i pretén posicionar la vila com una destinació més dinàmica
Redacció
La Fundació Cardona Històrica ha renovat la identitat corporativa amb l’objectiu de modernitzar la seva imatge gràfica i posicionar Cardona com una destinació més dinàmica, completa i emocionant. La nova marca és obra del dissenyador cardoní Albert Farré.
El director general de la Fundació, Francesc Ponsa, ha explicat que amb aquesta iniciativa "volem adaptar la marca turística de Cardona a l’evolució social i a les expectatives dels nostres visitants i turistes. Juguem amb els contrastos de tradició i modernitat, patrimoni i natura, passat gloriós i afany de futur”. El disseny conte majoritàriament tonalitats de roig ambre, que és el color principal i s’inspira en les vetes del jaciment salí de Cardona. Aquest color aporta dinamisme, energia i calidesa, apunten des de la Fundació, i posen en valor la seva força i pes visual quan contrasta amb altres colors.
Potenciar el vincle
El concepte de disseny respon a la voluntat de potenciar el vincle entre el municipi i el visitant. D’una banda, es destaquen les principals característiques de la destinació Cardona (qualitat, història, patrimoni, natura i gastronomia) i, per l’altra, l’experiència de visita (emoció, gaudi i gratificació).
L’expressió gràfica d’aquest vincle es tradueix en formes amb dos degradats de color que s’entrellacen i amb les lligadures de la tipografia personalitzada. D’acord amb això, el clam escollit és “La teva història”, un joc de paraules amb la història mil·lenària de Cardona i les vivències que el visitant pot experimentar.
La marca principal serà Cardona Turisme i també s’utilitzaran diverses submarques associades a diferents àmbits, com la cultura, la natura, la gastronomia, el comerç i el film office.
El procés de creació s’ha basat en l’enquesta que es va realitzar el mes de juny passat als agents turístics locals vinculats amb el turisme rural, els apartaments turístics, hotels, empreses de serveis turístics, comerços i restaurants.
Un nou pla de màrqueting turístic
Paral·lelament a la nova marca turística, la Fundació Cardona Històrica s’ha dotat d’un nou pla de màrqueting turístic elaborat per l’empresa Advanced Leisure Services mitjançant un recurs de la Diputació de Barcelona.
Els grans objectius són atraure més visitants, generar noves fonts d’ingressos i nous formats de negoci i potenciar l’impacte de l’activitat turística en tots els vessants de l’economia local.
- Alejandra Marisa: així és la model de 60 anys guanyadora d'un certamen de Miss Univers a l'Argentina
- Mor als 92 anys Lluís Vilà, president i fundador del Grup Vilà Vila
- Ampli desplegament per a rescatar una persona que ha caigut amb el cotxe per un barranc a Pont de Bar
- Necrològiques del 9 d'abril del 2024
- La regió pot canviar en nou mesos una comissària que només n’ha exercit cinc
- Món Sant Benet, un casament únic en un espai idílic
- Turull demana als votants des de Manresa que no deixin que Illa sigui el president
- L'Abadia de Montserrat s'omple de turistes el dia de la patrona de Catalunya