L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum del Bages va atendre prop de 4.000 casos durant l’any passat

La majoria de qüestions ateses tenen a veure amb els subministraments bàsics de gas, electricitat i aigua

El servei d'aigua és un dels més criticats

El servei d'aigua és un dels més criticats / PIXABAY

Redacció

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages va atendre l’any passat un total de 3.906 casos, la majoria dels quals van ser consultes d’informació (2.345), reclamacions (1.499) i denúncies i queixes (62). Pel que fa a les temàtiques ateses, la majoria fan referència a subministraments bàsics en què destaquen gas (712), electricitat (497) i aigua (87). També destaquen els casos que tenen a veure amb les entitats bancàries (418), telecomunicacions (348) i transports privats (316). El balanç s'ha fet coincidint amb el Dia mundial de les persones consumidores d’aquest 15 de març.

Atenció presencial i telemàtica

L’OCIC va atendre 1.815 casos de manera presencial, mentre que 1.667 es van resoldre per telèfon i 419 a través d’internet. El conseller d’Atenció Ciutadana, Consum i Habitatge del Consell Comarcal del Bages, Salvador Busquets Gubianas, destaca “la importància d’un servei consolidat i reconegut al territori que respon a les necessitats de la ciutadania i que dona les eines per resoldre qüestions que, sovint, són injustes”.

Horaris i contacte

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages obre de dilluns a dijous de 9 a 14.00 hores i els dimecres a la tarda de 15.30 a 18.00 hores. El telèfon de contacte és el 93 693 03 53 també s’hi pot contactar a través del correu electrònic ocic@ccbages.cat Es recomana contactar-hi prèviament per sol·licitar cita prèvia i rebre assessorament.