Roger Padullés, tenor sallentí: «Compartir escenari amb amics és el plaer més gran del nostre ofici»

Un quartet vocal a piano interpretarà temes de Schubert, Brahms i Gustavino en el Festival de Música Clàssica de Sant Fruitós als jardins del Món Sant Benet

El tenor sallentí Roger Padullés serà un dels intèrprets del concert d'avui al vespre

El tenor sallentí Roger Padullés serà un dels intèrprets del concert d'avui al vespre / Marta Escobar

La segona jornada d’actuacions del Festival de Música Clàssica de Sant Fruitós presentarà avui un quartet vocal a piano que omplirà de música els jardins del Món Sant Benet. El concert (22.15 h), tindrà la presència de cinc grans noms catalans a l'escenari: la soprano tarragonina Marta Mathéu, el tenor sallentí Roger Padullés, el baríton barceloní Juan Martín-Royo, el pianista manlleuenc Jordi Domènech, a més de l’organitzadora del cicle i mezzosoprano manresana Mireia Pintó.

Per a Padullés, el concert és una magnífica oportunitat per a veure en directe "alguns dels millors intèrprets de casa nostra". El tenor sallentí va marxar de Sallent quan era molt jove, però, remarca, "és on vaig passar la meva infantesa, i sempre és d'agrair que la família et pugui venir a veure". El vocalista subratlla que "és especial cantar prop de casa, sobretot en un entorn tan espectacular com el Mont Sant Benet i en un festival tan ben organitzat com el de Sant Fruitós".

Un escenari que el tenor preveu que magnifiqui la musicalitat de les peces que conformaran el repertori del concert. La tria ha anat a càrrec de Mireia Pintó i inclou peces de Franz Schubert, Johannes Brahms i Carlos Gustavino. Padullés la considera "molt encertada per a un cicle d’estiu", perquè "és un recull d’obres molt variades i divertides, encara que no hagis escoltat mai música clàssica". El concert començarà amb quatre interpretacions de Schubert, "molt variades i per a tots els públics". El gruix de l’actuació el formaran onze cançons de Brahms que l’autor ja va concebre per a ser tocades seguides, "i que va intercalar per dona'ls-hi sentit" diu el tenor, que reconeix que, a més, "són molt ballables". La darrera part del concert la bastiran interpretacions del repertori de Gustavino, que proposa ritmes folklòrics i moguts que completen "un repertori que es nota que ha pensat un artista", comenta Padullés.

La companyia sobre l’escenari serà un altre punt destacable de l’actuació: "Poder compartir escenari amb artistes a qui consideres amics, és el plaer més gran del nostre ofici". Cal destacar que, a part de Pintó, amb qui guarda una gran relació, Padullés ha actuat en multitud d’ocasions amb Mathéu, o Martín-Royo, amb qui va coincidir fa gairebé un any, al Liceu, interpretant La flauta màgica. Una bona relació que "ens permet deixar-nos anar sobre l’escenari i mostrar un gran nivell musical en directe" confessa el tenor. "Els meus companys d’escenari són gent amb formació musical molt sòlida i amb qui compartim un mateix llenguatge artístic", una característica, explica, "que fa que totes les aportacions als assajos siguin útils i de qualitat".

Perspectives de futur

L’intèrpret sallentí ja ha experimentat prèviament amb la creació d’obres pròpies, però exposa que "la meva gran dedicació actual resideix en el redescobriment de compositors catalans caiguts en l’oblit per culpa de la Guerra Civil". N’és un exemple el repertori de Juli Garreta que Padullés va recuperar juntament amb el manresà Francisco Poyato fa una mica més de dos anys. En aquest sentit, el tenor comparteix que ara mateix es troba immers en la recuperació de temes del compositor balear Baltasar Samper. Una tasca que comparteix amb els assajos pels recitals, a més de la creació i direcció artística d’espectacles i obres escèniques. Aquest últim, un camp en què s’inicia, però que està "explorant i escrivint" per a un musical, encara sense títol, que s’estrenarà d’aquí a un any i mig.

Subscriu-te per seguir llegint