El simbolisme centra la nova producció de la coral Escriny per Nadal

La formació santpedorenca presenta «Entre dos silencis» el dia 25

Una narració audiovisual traslladarà l’espectador a aquesta etapa

El cor en una actuació
al País Basc, l’octubre 
passat.  oriol reguant

El cor en una actuació al País Basc, l’octubre passat. oriol reguant / redacció. manresa

Redacció

La coral Escriny estrenarà el dia 25 (21 h) a l’Auditori del Convent de Santpedor una nova producció per celebrar el Nadal, Entre dos silencis, sota la direcció de Marc Reguant i l’acompanyament al piano de Mònica Ramírez. Una proposta que vol traslladar el públic a un moviment artístic, el simbolisme. Una etapa que se centra en la creació d’atmosferes sonores quan el postromanticisme va declinant però encara no s’han consolidat les avantguardes ni els nous llenguatges musicals del segle XX. Precisament, per aconseguir aquesta atmosfera, la coral santpedorenca ha preparat un concert on una narració en format audiovisual traslladarà l’espectador a aquest període.

Aquesta ambiciosa producció de la coral Escriny ha tingut l’assessorament musicològic de Lluís de las Heras per posar en context les peces del repertori que s’interpretaran en un treball amb el director del cor, Marc Reguant, i col·laborant en el guió audiovisual que fa de fil conductor.

Entre dos silencis proposa un recull de 13 peces. Comença amb dos compositors catalans, mestre i deixeble, que parlen de l’amor, amb el mar de fons. La primera peça és Festeig, d’Eduard Toldrà (amb lletra de Joan Maragall); i la segona, Amor mariner, una obra de Manuel Oltra (deixeble de Toldrà) sobre un text de Pere Quart, que parla de la contemplació dels petits detalls per trobar bellesa. També hi ha dues peces de Cristòfor Taltabull, Madrigal i Comiat de l’ànima, i una representació d’obres del grup dels vuit que també es coneixien com els Compositors Independents de Catalunya, autors que feien una música de profunda arrel catalana però connectada amb els corrents internacionals (peces com El mariner), seguida de tres nadales de Frederic Mompou, Lluís Millet i Manuel Oltra.

El concert continuarà amb un dels màxims exponents del simbolisme, Max Reger, un dels compositors que va crear un nou paradigma musical ple de petits paisatges sonors contraposats, del qual més endavant se’n va dir la «Nova Simplicitat». Dues peces de Gabriel Fauré Les Berceaux i Cantique de Jean Racine, seguida d’una obra del seu mestre Camille Saint-Saëns, enfilaran la recta final del recital, que es clourà amb Dieu qui’il la fait bon regarder de Claude Debussy, un dels compositors que, probablement, més lluny va portar la proposta estètica del simbolisme.

El concert es repetirà el diumenge 14 de gener (19 h), també a l’Auditori del Convent de Santpedor. Les entrades s’han posat a la venda al portal www.coralescriny.cat.

Subscriu-te per seguir llegint