Motor

Gerard Farrés guanya la segona etapa del Dakar en SSV i se situa líder

El pilot manresà treu partit de la sanció de 15 minuts a Rodrigo Varela en una etapa en què el camió de Moi Torrallardona perd gairebé una hora

Gerard Farrés lidera la categoria de buguis-SSV del Dakar

Gerard Farrés lidera la categoria de buguis-SSV del Dakar / Dakar.com

Jordi Agut

Jordi Agut

El manresà Gerard Farrés i el melillenc Diego Ortega són els nous líders de la classificació de buguis-SSV del Dakar després d'imposar-se en la segona etapa de la prova, una especial de 463 quilòmetres després de la qual s'han aprofitat d'una sanció a un rival directe. Així, els 15 minuts de càstig imposats al brasiler Rodrigo Varela han suposat que el Can-Am South Racing del pilot resident a Manlleu hagi estat declarat guanyador, amb només cinc segons de marge sobre el francès Xavier de Soultrait, que condueix un dels nous Polaris, encaminats a plantar cara en la lluita pel títol final.

En una jornada en què han aparegut les dunes de manera consistent, un terreny en què Farrés domina gairebé sempre, el manresà ha mantingut la solidesa de dies anteriors i no ha comès errades. Ara té 2.13 sobre Varela a la classificació general, un a distància molt curta amb tot el que queda, però millor manar que no pas haver d'anar recuperant territori. La resta ja se situa a més d'onze minuts i mig a la general just abans de l'inici de l'etapa marató.

En la mateixa categoria també participa el nargonès Jaume Betriu com a copilot d'Edu Pons en un altre dels vehicles Can-Am. Tots dos han estat desens en aquesta jornada i ocupen el mateix lloc en la general.

Molts problemes per a Torrallardona

En canvi, ha estat una mala jornada per al camió de Mitchel van den Brink, amb Moi Torrallardona com a navegant. Cap d'ells no volia que passés com l'any passat, en què una dia en què es posa tot d'esquena els va apartar del podi, però sembla que així ha estat. En declaracions recollides pel portal neerlandès Ere Stad, Van den Brink ha parlat de força problemes mecànics en el tram inicial de l'etapa, la qual cosa li ha dut a perdre gairebé una hora.

Segons explicava, "les primeres dunes eren precioses i teníem un bon ritme, però se'ns ha trencat la bomba de direcció i després hem hagut de fer front a les fuites d'aire i s'han trencat els frens. Ho hem reparat i hem tornat a conduir i llavors s'ha desenganxat una caixa que hem hagut d'assegurar amb corretges".

No s'ha acabat tot així perquè "la caixa de canvis ha tornat a trontollar i ara haurem de revisar molt bé el camió al bivac. És una pena haver perdut tant temps, però que encara queden dies molt difícils i tot és possible". Davant dels seus problemes, el que no perdona és el seu excompany d'equip Janus van Kasteren, que lidera la prova. El sasserrenc Marc Torres, amb Albert Llovera i Margot Llobera, es mantenen dotzens després d'una meritòria onzena plaça aquest diumenge.

Monleón, entre el top-10

En la categoria de cotxes, Carlos Sainz es manté líder malgrat que ha perdut més de 17 minuts en aquesta jornada davant del seu company d'Audi Mister Dakar, un Stéphane Peterhansel que va guanyant posicions. El francès ha tret gairebé mig minut a un altre dels favorits, un Sébastien Loeb que ja es veurà quin paper adopta en l'entramat de Hunter si arriba als moments decisius, tal com passa ara, per davant de Nàsser al-Attiyah.

Lucas Moraes i Armand Monleón, entre el top-10

Lucas Moraes i Armand Monleón, entre el top-10 / Dakar.com

Entre els nostres, l'igualadí Armand Monleón, copilot del brasiler Lucas Moraes, continua sent el millor situat en vuitè lloc després de ser novè diumenge. El sud.americà ja va demostrar l'any passat que és un pilot que va a més. Roma i Haro són 16ens i Esteve i Villalobos, 28ens, dins del previst.