Motor

Dakar 2024: L'estratègia de no saber gaire on ets, ni on és l'altre

La primera jornada de la marató de 48 hores incomunicats beneficia els cotxes de casa nostra i perjudica favorits com Al-Attiyah, Al-Rajhi i Peterhansel

El camió de Moi Torrallardona ha tingut una tranquil·la primera part de l'etapa

El camió de Moi Torrallardona ha tingut una tranquil·la primera part de l'etapa / Gerard Laurenssen/EFE

Jordi Agut

Jordi Agut

En les curses d'atletisme d'una volta a la pista sovint, fins a la recta final, no veus qui va a davant. Durant tota la prova, hi ha atletes que van per la part interior i d'altres per la de fora, amb la qual cosa cal comptar amb les compensacions. Una mica això és el que passa enguany en la sisena etapa del Dakar, la que es disputa entre dijous i divendres. El fet que alguns pilots hagin sortit abans que els altres, i que hagin passat la nit en un dels sis campaments establerts per l'organització depenent de per on circulaven a les quatre de la tarda, provoquen que no se sàpiga gaire bé qui va a davant. Però hi ha indicis.

Per exemple, en cotxes només hi ha tres pilots (Ekström, Al-Attiyah i Chicherit) que hagin arribat al punt de pas E (el número 5). Però no vol dir que vagin a davant, només que han sortit abans. Els seus rivals es troben en un altre campament, però si mirem la classificació al campament C, que és per on havia passat la majoria, veiem que hi ha hagut un gran canvi a la general.

Així, el líder fins dimecres, Yazeed al-Rajhi, ha desaparegut per culpa d'un accident. Tampoc no té gaire futur Stéphane Peterhansel, que ha punxat un pneumàtic i no té gat, ni hidràulic, ni manual, que ho arregli. I el dia tampoc no ha estat bo per Nàsser al-Attiyah, que veia com Carlos Sainz li prenia vint minuts i, per tant, torna a ser el líder, ni que sigui virtual, de la cursa.

La jornada també està sent bona per a Armand Monleón i el seu pilot, Lucas Moraes. A l'hora de descansar, serien cinquens de la general, cinc posicions millor que a l'inici, i també recuperarien llocs Roma i Haro (13ens) i Esteve i Vilallobos (18ens).

En camions, el de Moi Torrallardona, juntament amb el de Macik, és l'únic d'haver passat pel punt C i semblava que anaven retallant espai respecte dels seus dos grans rivals pel podi, Ales Loprais i Janus van Kasteren. Caldrà veure com acaben el dia, però en l'última setmana podrien lluitar per aconseguir-ho des del quart lloc virtual. En buguis, després de la trompada, moral i física, de dimecres, prou ha fet de sortir Gerard Farrés, amb la intenció d'obtenir triomfs parcials, ajudar els companys d'equip i, anant molt bé, arribar al Top-10. Divendres, la resolució d'aquesta jornada de novetats, just abans del descans de Riad.