La venda de vehicles d'ocasió continua estant liderada pels motors de combustió

S'ha impulsat la comercialització dels híbrids mentre que els elèctrics continuen representant un percentatge molt baix

Arnau Valverde

Arnau Valverde

Els responsables dels expositors de cotxes de la Fira del Vehicle d'Ocasió de Manresa que es celebra aquest cap de setmana al Passeig coincideixen en què, malgrat la incertesa actual sobre els possibles canvis de normativa relacionats amb la circulació de vehicles contaminants, els que es segueixen venent més són els de motors de combustió, especialment de gasolina. Sí que noten un impuls en els híbrids però apunten que la venda d'elèctrics no acaba d'arrencar pels alts preus i perquè els compradors encara no estan convençuts de fer el canvi del motor de combustió a l'elèctric.

Existeix una incertesa generalitzada sobre els futurs canvis en les normatives sobre la circulació de vehicles i això es reflexa en les preguntes de la gent que visita la fira. Però, "no hi ha ningú que sàpiga la veritat de tot això", afirma Lluís Ballús, de Tallers Ballús. "La gent té dubtes sobre els cotxes diesel o de benxina perquè pensen que això s'acabarà. Estan neguitosos perquè no saben què comprar", apunta Xavier Pérez, de Motorcat Premium.

En aquest sentit, els compradors continuen apostant pel que els fa sentir més segurs, i això són els vehicles de combustió, sobretot els de gasolina. "Suposo que anirà creixent la demanda d'híbrids o elèctrics, però ara la gent encara busca més vehicles de combustió", explica Miquel Àngel Montero, de Canyadó. És una tendència que confirmen tots els expositors consultats.

Tot i això, ja ha guanyat força la venda dels cotxes híbrids, siguin endollables o no. "El que acabem venent més és combustió, però sí que ha crescut més la demanda dels híbrids, explica Daniel Calahorro, de Sarauto. Hi coincideix Xavier Alegre, d'AutoBages, que assegura que "els híbrids funcionen molt bé" i que el mercat "va cap aquí".

Sobre els cotxes elèctrics i les reticències que aixecquen, Jordi Alabern, d'Automòbils Alabern assegura que els preus és un dels principals impediments que es troben els compradors, ja que considera que encara són molt alts. Un altre dels motius són les infraestructures com per exemple la quantitat o la disponibilitat dels punts de recàrrega, segons indica Jonatan Cano, d'Ondinauto MAAS Pragauto. Eduard Mas, de Cars Manresa, explica que hi va haver un 'boom' del cotxe elèctric fa un temps, però que sembla que ara es torna a apostar pels motors de combustió, mentre que Ruben Dalmau, de Sanfeliu, assegura que els híbrids són una de les opcions més escollides pels compradors.

Subscriu-te per seguir llegint