Oci. Programació IFEMA Madrid LIVE

10 grans plans per Nadal

IFEMA Madrid presenta una agenda en què tenen cabuda espectacles per a tota la família entre els quals destaquen 'Christmas by Starlite’ i la gran festa de la nit de Cap d'Any 'Bresh'. A més, la inauguració d'un innovador hub gastronòmic arrodoneix una oferta d'entreteniment que posiciona el Recinte Firal com un espai d'oci de referència a la capital.

Circlassica, en IFEMA Madrid

Circlassica, en IFEMA Madrid / ©pepecastro

Els llums van prenent a poc a poc els carrers de les ciutats i els torrons envaeixen els lineals del supermercat. Així que ja és oficial: el compte enrere pel Nadal ha començat i és un bon moment per fer plans i aconseguir entrades per als millors espectacles. IFEMA Madrid, amb una agenda plena de concerts, festivals, espectacles i grans exposicions, es converteix en un espai de moda, tot un referent en oci i entreteniment a la capital. Així ho subratllava en l'acte de presentació de la programació d'aquesta temporada el director general d'IFEMA Madrid, Juan Arrizabalaga: “Els darrers anys hem guanyat un gran reconeixement dins la programació cultural de Madrid. Hem passat de ser només associats amb el món dels negocis, a ser-ho també, i de manera totalment compatible, amb un lleure de qualitat”. Aquestes són les grans cites de la temporada a IFEMAMadrid:

  • Christmas by Starlite (del 14 al 20 de desembre)

Tot un clàssic de l'estiu de Marbella i el millor festival boutique del món surt per primera vegada de casa per llançar Christmas by Starlite, que portarà a Madrid grans estrelles internacionals. Ja hi han confirmat la seva participació artistes com Sting, Rod Stewart, Ricky Martin, Carlos Rivera, Sebastián Yatra i Juan Magán, que oferiran concerts únics, combinats amb una gran aposta de lleure i gastronomia.

  • Bresh, la nit de Cap d'Any més bonica del món (31 de desembre)

Bresh és una revolució en la vida nocturna que ja s'ha convertit en la festa de moda entre joves, ‘influencers’ i famosos a ciutats com Ciutat de Mèxic, Londres o Nova York. Music Hall presenta ara Bresh per primera vegada a Madrid i ho fa en una data tan assenyalada com la nit de Cap d'Any, presentant la seva festa més gran fins ara. Més de 10.000 persones estan convidades a ballar els darrers hits de reggaeton, pop i música electrònica, durant tota la nit.

Circlássica aúna la tradición del mejor circo con una visión contemoporánea del mayor espectáculo del mundo.

Circlássica conjumina la tradició del millor circ amb una visió contemoporánea del major espectacle del món. / ©pepecastro

  • Circlassica, Gran Circ Mundial (24 de novembre al 14 de gener)

Més de 35 artistes internacionals en escena (funambulistes, trapezistes, malabaristes...), una orquestra en directe i un fabulós vestuari amb més de 100 vestits componen un xou familiar nadalenc que porta el “més difícil encara” a un altre nivell, amb reptes fins ara mai vistos, envoltats de la màgia del circ contemporani. Triple salt mortal en trapezis, caminar cap avall o estàtues que cobren vida són algunes de les propostes magnífiques que reafirmen per què és l'espectacle més gran del món.

  • Jurassic World by Brickman® (fins al 14 de gener)

El pavelló 5.1 del Recinte Firal d'IFEMA Madrid proposa un emocionant viatge a la Prehistòria a través de l'exposició LEGO® més gran mostrada mai a Espanya. Està dissenyada acuradament per brindar una experiència immersiva als amants dels dinosaures i els fanàtics de LEGO® per igual.

L'exposició reuneix més de 50 dinosaures construïts amb peces de LEGO®, cadascun meticulosament recreat per reflectir l'aparença i el comportament d'aquestes criatures prehistòriques. Des del temible Tyrannosaurus rex fins al majestuós Triceratops, aquestes creacions sorprenen per la minuciositat dels detalls i la seva autenticitat. A més, els entusiastes de LEGO® podran descobrir els secrets dels constructors que van donar vida a aquestes criatures.

  • WAH Madrid (fins al setembre de 2024)

El seu format disruptiu i una posada en escena sensacional han fet d'aquest xou musical i gastronòmic un dels millors destins d'entreteniment d'Europa. La tercera edició d'aquest original espectacle recopila grans èxits de la música de tots els temps de la mà dels millors músics i les veus més prodigioses del moment, entre ells guanyadors de La Voz, i cantants i ballarins d'El Rey León, El fantasma de la Ópera i les grans produccions de Broadway.

  • Oro Viejo, ‘The New Big Show’ (2 de desembre)

Després d'haver batut tots els rècords amb l'última edició nadalenca d''Oro Viejo by Dj Nano' en què es van congregar més de 25.000 persones, fa el pas al següent nivell amb la presentació d'un xou encara més gran, més espectacular i immersiu. Per això 'Oro Viejo by DJ Nano' fusionarà els seus dos conceptes més reeixits “The Big Show” i “Un Cuento de Navidad” per donar a llum un esdeveniment titulat “Regreso a las Navidades del 94”.

L'esdeveniment comptarà amb dos escenaris, amb el desplegament tecnològic més gran realitzat fins ara.

  • Malinche (fins al setembre de 2024)

El projecte de Nacho Cano que narra el moment històric del naixement del mestissatge inclou el seu darrer single “México Mágico”, un himne a la diversitat.

Elaborat de manera meticulosa al llarg de més d'una dècada juntament amb els col·laboradors més destacats de l'àmbit artístic, aquest musical ha suposat una renovació del gènere, una experiència que trenca els motlles de l'espectacle tradicional.

  • Còmic, gaming i més

Madrid Cómic Pop Up, el Salón del Cómic de Madrid, se celebra del 3 al 5 de novembre. Gamergy, el festival més gran d'e-sports i gaming tindrà lloc del 15 al 17 de desembre; i pocs dies després, del 22 de desembre al 7 de gener, arriba Juvenalia, el tradicional Salón de Ocio Infantil y Juvenil.

‘Hub’ gastronòmic Ifema madrid: un passeig per la nova Avenida de la Gastronomía

Totes aquestes propostes d’entreteniment es complementen a la perfecció amb un pla més: una passejada per l’Avenida de la Gastronomía. Acompanyada de palmeres i concebuda com una ‘high street’ al cor d'IFEMA Madrid, aquest és l'eix central d'un projecte de restauració recent inaugurat i que culminarà al llarg de l'any 2024 amb un total de 32 establiments, operats en la seva totalitat per Areas i dissenyats exclusivament per a aquest espai, amb una variada mostra gastronòmica del 'fast casual' de Madrid.

En un recorregut per l'Avenida de la Gastronomía, trobem 12 propostes icòniques de Madrid com ara cerveseries, pernileries o bars de tapes (Rodilla, Bareto i MásQMenos); marques nacionals (SantaGloria Coffee&Bakery i Pepito Grillo) i internacionals (Tacos Don Manolito i Tim Hortons); conceptes saludables (Aloha Poke); propostes asiàtiques (Udon); i altres marques com Farine i Mahou, entre d'altres.

Juan Arrizabalaga acompañado de SergioRodríguez, CEO de Areas Iberia; Héctor Coronel, director de Turismo del Ayuntamiento de Madrid y otros participantes en la presentación del nuevo Hub Gastronómico.

Juan Arrizabalaga acompanyat de SergioRodríguez, CEO de Areas Ibèria; Héctor Coronel, director de Turisme de l'Ajuntament de Madrid i altres participants en la presentació del nou Hub Gastronòmic. / D. R.

Restauració de qualitat

En una segona fase, es durà a terme la creació de restaurants a l'interior de cada pavelló, amb un disseny inspirat en el concepte de terrasses i jardins. Així, tothom que arribi a IFEMA Madrid per participar en algun dels esdeveniments que acull (fires, congressos, espectacles...) podrà gaudir, sense sortir del recinte firal, d'una de les senyes d'identitat de Madrid i d'Espanya: la gastronomia.

Amb aquest projecte IFEMA Madrid fa un salt qualitatiu en la seva oferta culinària. Tal com explicava a l'acte de presentació Juan Arrizabalaga, director general d'IFEMA Madrid, “la institució està assistint a una profunda renovació que afecta els seus objectius estratègics, així com una constant adaptació a la demanda actual. D'aquí la importància cabdal que hem atorgat a un servei clau de la nostra activitat, com és la restauració, dotant-lo de més infraestructures i de la millor oferta actual. Per això, era indispensable procedir a la total transformació dels conceptes de restauració, i optar pels millors socis, com és la companyia multinacional espanyola Areas per a l’operació, i amb Mahou San Miguel, Coca-Cola Europacific Partners i L'OR, com els nostres Partners gastronòmics”.

Identitat i qualitat són les claus d'aquesta transformació que permetrà als 3,7 milions de visitants que cada any rep el recinte firal explorar la diversitat de la millor cuina i que posicionarà la institució com un gran hub gastronòmic a Madrid. "Era imprescindible emprendre aquest projecte per oferir una gastronomia a l'alçada que té avui Madrid, molt per sobre d'altres destinacions, i especialment reconeguda", ha assenyalat Arrizabalaga. Segons les paraules, l'objectiu és “contribuir a projectar el recinte firal com un referent de la gastronomia a Madrid; amb una proposta única, basada en la combinació de marques internacionals de renom, amb conceptes locals de ‘sabor madrileny i espanyol’, dissenyats exclusivament per a aquest espai gastro”.

Es tracta, per tant, d'un servei estratègic que donarà Areas i que suposarà una inversió de 12,5 milions d'euros a la remodelació i posada en marxa de tots els punts de restauració i que representa en termes de facturació una estimació de 121 milions d’euros als 10 anys de concessió.