En tren, però ràpid
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha encarregat un estudi per determinar les possibilitats de fer un desdoblament de les línies de Manresa i d’Igualada. Aquesta és una vella reclamació per millorar la qualitat i, sobretot, poder redueir el temps de viatge. La gran durada del trasllat entre les capitals d’interior i Barcelona resten competitivitat respecte de les alternatives de transport per carretera. I en el cas de Manresa, tot i que la línia de FGC, a diferència de la de Renfe, penetra a la ciutat i porta els combois fins al centre, perd en la relació amb els trens de Rodalies perquè és encara més lent. L’estudi de viabilitat hauria de tenir en compte, justament, la necessitat de tenir trens ràpids cap a la capital catalana, i de poder-los tenir en un temps relativament curt de temps. Aquesta rapidesa no només depèn de la maquinària que es posi a circular sobre les vies, sinó que també ha de tenir en compte quin serà l’embús de via que poden trobar aquests trens de l’interior en el tram Martorell-Barcelona. Aquest ja és un sector d’alta freqüència, com passa a la línia de Renfe entre Montcada i Barcelona. La mobilitat de l’interior del país ha de tenir garanties d’accés a la gran urbs.
- El nou dispositiu obligatori que hauràs de dur al cotxe a partir de juliol
- Fuig després d'atropellar una dona i el seu gos a Manresa i torna al lloc dels fets minuts després
- «Als 19 anys vaig descobrir que estava embarassada de sis mesos»
- Adeu als carrets de la compra: aquests són els models moderns que arriben als supermercats
- Això és el que cobra el públic que va a 'La ruleta de la suerte
- Retencions de quatre quilòmetres a la C-55 per un xoc al túnel de Bogunyà
- Què li passa a Àngel Llàcer? Última hora sobre el preocupant estat de salut de l'actor
- Necrològiques del 9 de maig del 2024