Omplir el Nadal

Ara que s’acosta el Nadal i les llars preparen les festes comprant regals i procurant omplir el rebost, és quan emergeix amb tota cruesa les conseqüències del context econòmic que escanya famílies i comerciants, però també el silenciós canvi d’hàbits que acompanya el relleu generacional. Després d’escanyar les llars amb el preu de l’habitatge i la pèrdua acumulada de poder adquisitiu es van afegir els increments del cost de l’energia configurant una tempesta perfecta per restar capacitat de maniobra al consumidor que va a la botiga a abastir-se del que necessita. És cert, però en somort ha anat cremant un altre front. Els productes han de ser comprats i cuinats, la taula parada i la llar preparada per acollir la família, mentre que cada dia que passa s’imposa més la immediatesa i la mirada curta que fa que els Nadal de tota la vida siguin recordats amb enyorança, però que aquesta no sigui prou forta per assumir l’esforç que comporta fer-los realitat. Més enllà del cost dels productes hi ha el preu que cadascú està disposat a pagar per aplegar la família, si és que això té preu.