Pugem al tren
Les dades d’usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que ahir publicava aquest diari mostren un clar increment de viatgers en els darrers anys, tants que s’han venut més bitllets ara que no pas abans de la pandèmia de covid. És una gran notícia per a FGC, però també per al conjunt de la societat que tria models més sostenibles per moure’s pel país. El tren i l’electricitat són una millor proposta per mirar el futur que no pas el vehicle privat, sobretot si és de combustió. Pressuposar, però, que fem l’elecció del sistema de transport per criteris ecològics seria anar bastant més enllà dels motius que ens impulsen a anar fins a una estació de tren. Ha de tenir més a veure amb les dificultats de moure’ns des d’aquests territoris d’interior fins a la gran ciutat en cotxe, del preu exagerat que té passejar (i estacionar!) un vehicle a Barcelona i d’una consciència creixent a utilitzar el transport públic. FGC ja té un bon índex de creixement al Bages, millors encara a l’Anoia, però ara cal millorar les xifres absolutes fins que demostrin la necessitat de tenir una millor comunicació ferroviària. Si l’empresa hi posa més recursos, la població en farà un ús més gran, encara.
- La Policia Nacional alerta sobre aquesta estafa que buida els comptes bancaris
- Arriba un episodi de pluges a Catalunya: on i quan plourà? Aquesta és la previsió del Meteocat
- El gest desagradable d'una soltera en conèixer l'afició de la seva cita a 'First Dates
- Viure amb lipedema, la malaltia de les dones que només s'engreixen: "Em vaig sentir alliberada quan vaig saber per què guanyava tants quilos
- El despatx berguedà Fernández Advocats s’integra en el barceloní Giménez-Salinas
- Ikea sorprèn amb el sabater per a l'entrada que sembla un moble de disseny
- Mor el conductor d’una furgoneta en un accident a la C-451, a Llobera
- El comerç del nucli antic de Manresa avisa l'Ajuntament que els seus fanals no es toquen