Pugem al tren

Les dades d’usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que ahir publicava aquest diari mostren un clar increment de viatgers en els darrers anys, tants que s’han venut més bitllets ara que no pas abans de la pandèmia de covid. És una gran notícia per a FGC, però també per al conjunt de la societat que tria models més sostenibles per moure’s pel país. El tren i l’electricitat són una millor proposta per mirar el futur que no pas el vehicle privat, sobretot si és de combustió. Pressuposar, però, que fem l’elecció del sistema de transport per criteris ecològics seria anar bastant més enllà dels motius que ens impulsen a anar fins a una estació de tren. Ha de tenir més a veure amb les dificultats de moure’ns des d’aquests territoris d’interior fins a la gran ciutat en cotxe, del preu exagerat que té passejar (i estacionar!) un vehicle a Barcelona i d’una consciència creixent a utilitzar el transport públic. FGC ja té un bon índex de creixement al Bages, millors encara a l’Anoia, però ara cal millorar les xifres absolutes fins que demostrin la necessitat de tenir una millor comunicació ferroviària. Si l’empresa hi posa més recursos, la població en farà un ús més gran, encara.