El parc agrari de la Conca d'Òdena promou l'ús del producte de proximitat
S'inicia la campanya "Tria la teva terra" per a productes cultivats o cuinats en terres anoienques
El Parc Agrari de la Conca d’Òdena (PACO) llança una campanya de difusió i conscienciació perquè la ciutadania compri productors dels muicipis del centre de la comarca, perquè "mantenen viu el territori", segons els organitzadors. A través de la campanya es fa una crida a acudir als establiments que venen o cuinen productes de proximitat fets a la Conca d’Òdena.
Els primers establiments participants són els comerços Bocins per Xalar, A Grams, Supermas, el Forn de Jorba-Eixarcolant i L’Hort de l’Avi, però segons asseguren les mateixes fonts, la llista es va ampliant en un degoteig diari. A més de les botigues on es poden trobar els productes del Parc Agrari, la campanya també proposa degustar-los als restaurants que ja els han incorporat en els seus menús i cartes: El Cafè de l’Ateneu, Cubics Restauració, Viure B2, La Lliga i Nean de Capellades, l’Hostal Robert de La Pobla de Claramunt i el Cafè de Jorba. El llistat complet i actualitzat d’establiments es pot consultar al web parcagrarico.cat.
Els productes que s’ofereixen en aquests establiments tenen el distintiu oficial del Parc Agrari de la Conca d’Òdena, un segell que es pot trobar als envasos dels productes elaborats a la Conca d’Òdena que compleixen un seguit de requisits relacionats amb la proximitat, la qualitat, la sostenibilitat, la tradició i la traçabilitat, de manera que es tradueixi en un impacte positiu en l’economia local, el medi ambient i la identitat territorial. Actualment es pot trobar en productes com ara formatge, mel, llegum, oli, iogurts, vi, ametlles, cereals, cervesa, carn, ous, cràkers, fruita i la resta de productes d’horta de temporada.
El Parc Agrari de la Conca d’Òdena demana a la ciutadania que, a l’hora d’escollir entre l’àmplia oferta alimentària, optin per productes locals de temporada i saludables, ja que asseguren la qualitat de les matèries primeres. "Triant-los, els consumidors ajuden a preservar el territori i el mosaic agroforestal, és la manera més directa de donar suport actiu als productors locals, reforçar el teixit social i l’economia local, i pagar preus justos als agricultors, ramaders i elaboradors perquè puguin guanyar-se la vida dignament", apunten els impulsors de la campanya.
La campanya s’ha començat a difondre aquest dilluns mitjançant diversos cartells en formats físics i digital on es veuen diverses imatges quotidianes de ciutadans que compren en comerços o degusten en restaurants productes de proximitat fins al punt que poden collir directament els productes frescos d’un hort instal·lat en un passadís d’un supermercat o bé degustar la mel d’un rusc situat damunt la taula d’un restaurant.
- Alejandra Marisa: així és la model de 60 anys guanyadora d'un certamen de Miss Univers a l'Argentina
- Mor als 92 anys Lluís Vilà, president i fundador del Grup Vilà Vila
- Necrològiques del 9 d'abril del 2024
- Ampli desplegament per a rescatar una persona que ha caigut amb el cotxe per un barranc a Pont de Bar
- La regió pot canviar en nou mesos una comissària que només n’ha exercit cinc
- Món Sant Benet, un casament únic en un espai idílic
- Turull demana als votants des de Manresa que no deixin que Illa sigui el president
- L'Abadia de Montserrat s'omple de turistes el dia de la patrona de Catalunya