Castellbell veurà ampliat el pont d'accés sobre el Llobregat per un cost d'1,8 milions l’any que ve

La Diputació, que finançarà la pràctica totalitat de les obres, i l'Ajuntament, ja han signat el conveni per afrontar-les

Vistes del pont que s'ampliarà

Vistes del pont que s'ampliarà / ARXIU | MIREIA ARSO

Redacció

Castellbell tindrà ampliat l’any que ve el pont d’accés al nucli urbà pel Burés des de la C-55. Són les previsions que fa la Diputació de Barcelona, que finançarà la pràctica totalitat de l’obra, i si bé no ha detallat els terminis, calcula que es podrà enllestir al llarg del 2024, tenint en compte que, un cop comencin, el període d’execució és de 8 mesos.

El projecte està en marxa, i fa només uns dies que Diputació i Ajuntament han signat el conveni que detalla el repartiment del cost de les obres, que puja a 1.833.072 euros. A partir d’aquí, ara s’haurà d’iniciar el procés de cara a la licitació i l’adjudicació, que es pot allargar més del compte havent-hi les eleccions municipals pel mig, però tot apunta que al llarg del 2024 ja es pugui construir l’obra i estrenar-la. La fórmula de finançament que s’acaba d’acordar preveu que la Diputació assumeixi 1.798.244 euros del cost i l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar els 34.828,38 restants, si bé l'import serà avançat per la Diputació de Barcelona i després l’Ajuntament li haurà de retornar. Així mateix, el conveni contempla que la Diputació de Barcelona efectuarà les actuacions administratives en ordre a l’expropiació forçosa i ocupacions temporals, així com la construcció de servituds de tots aquells terrenys de titularitat privada afectats.

L’àmbit d’actuació és un tram de 310 metres centrat bàsicament sobre el pont que travessa el Llobregat, però també inclou la intersecció amb la B-122 i un petit tram a la zona de la colònia Burés. En si mateix, el pont té una longitud de 134,3 metres i una amplada de 5,9 que es redueix a la zona dels estreps i entre murs. Un cop feta l’obra es mantindrà la mateixa longitud, però es doblarà l’amplada, que passarà a ser de 10,3 metres. També es contempla un itinerari per a vianants i ciclistes de 2,5 metres d’amplada lliure en un dels vorals. A més, s’implantaran barreres de contenció, un mur de 20 centímetres de formigó, i una barana metàl·lica de protecció per a vianants i ciclistes. Igualment, s’aprofitarà per millorar la corba d’accés al pont des de la banda nord. Es mantindrà l’estructura actual, amb una tipologia d’arcs múltiples amb voltes de formigó suportades per piles també de formigó, i revestides de pedra de gres.

Un cop executades les obres, la Diputació s’encarregarà de la conservació i manteniment de tota la infraestructura així com de baranes i tanques de l’itinerari, i altres mesures de seguretat.

Castellbell fa temps que reclama l’ampliació d’aquest pont, tenint en compte que absorbeix pràcticament tot el trànsit que vol connectar amb la C-55. Els altres dos enllaços són lluny, al sud del nucli per la Bauma, ja sigui amb la C-58 o amb la C-55 per la carretera de Monistrol.

El pont data del 1947, que és quan se’n va fer la reconstrucció després de l’enderroc el 1939. L’obra original era del 1884.