Alumnes del Berguedà aprenen a gestionar les emocions

El projecte 'Educació emocional, educació per la vida' ha arribat a uns 180 alumnes els dos últims cursos

Alumnes participant al projecte 'Educació emocional, educació per la vida'

Alumnes participant al projecte 'Educació emocional, educació per la vida' / CC Berguedà

Redacció

'Educació emocional, educació per la vida' és el projecte que els últims dos cursos ha arribat a uns 180 alumnes de diferents centres educatius del Berguedà.

Forma part del catàleg de serveis del Consell Comarcal del Berguedà i consisteix a treballar les les habilitats socioemocionals dels infants i complementar aquest treball amb l’acompanyament a les famílies i al professorat de cadaescola. A més de la participació dels 180 alumnes, també han participat del projecte un centenar de famílies i una trentena de docents.

'Educació emocional, educació per la vida' es va estrenar el curs escolar 2021-2022 a quatre escoles de la comarca. I aquest curs, 2022-2023, el projecte ha arribat a tres escoles més.

La consellera comarcal d’Atenció a les Persones, Salut i Polítiques d’Igualtat, Anna Maria Serra, afirma que "és transcendental que els nens i nenes puguin aprendre a gestionar les seves emocions des de ben petits, aquest és un autoconeixement personal que els portarà a prendre millors decisions i a créixer com a persones".

L’objectiu principal del projecte és acompanyar als infants en la interpretació la gestió de les pròpies emocions. A través dels tallers, els nens i nenes aprenen a reconèixer quines són les emocions que poden sentir i també a empatitzar amb les emocions que tenen els altres.

Un cop superada aquesta primera fase de coneixement, els professionals que guien el servei, 'SEER: Salut i Educació Emocional', comparteixen estratègies als infants per ajudar-los a comprendre’s a ells mateixos i a comprendre millor a les altres persones.

La implantació del projecte als centres educatius del Berguedà es realitza en tres fases i focalitza l’atenció en professorat, alumnes i famílies.

Abans i després dels tallers a les escoles hi ha una trobada entre els tutors del cicle i la professional de l’entitat SEER per concretar els objectius i les dinàmiques dels tallers segons les necessitats detectades pel professorat a l’aula.

Seguidament, tenen lloc dos tallers presencials a l’aula, on els infants entrenen les habilitats emocionals i les relacions positives per afavorir un clima d’aula que promogui la bona convivència.

Per acabar, es fa també un taller amb les famílies. Aquest pretén que els familiars dels alumnes que participen en el projecte prenguin consciència de la rellevància de l’educació socioemocional per afavorir el benestar dels fills i filles.