La Diputació de Barcelona invertirà en la carretera de Bagà a Gisclareny i la de Coll de Pal

L'ens destinarà 1 milió d'euros en diverses millores, farà un vial per a vianants fins a Sant Joan de l'Avellanet i establirà comunicació amb l'Ajuntament per determinar els talls de la carretera de Coll de Pal

L'alcalde de Bagà, Lluís Casas (dreta) i els repesentants de la Diputació de Barcelona a la carretera que uneix Bagà amb Gisclareny

L'alcalde de Bagà, Lluís Casas (dreta) i els repesentants de la Diputació de Barcelona a la carretera que uneix Bagà amb Gisclareny / Ajuntament de Bagà

La Diputació de Barcelona assumeix la gestió de la carretera que uneix Bagà amb Gisclareny, que és de titularitat municipal. És una carretera de prop de 7 quilòmetres on l’ens provincial s’ha compromès a invertir-hi un milió d’euros en diverses millores.

Concretament, s’adequaran cunetes, es remodelarà el ferm i es reforçaran murs, segons ha explicat l’alcalde de Bagà Lluís Casas, que va rebre la visita del president delegat de l’àrea d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, i d’un tècnic de l’ens provincial. Van trepitjar el terreny i es van comprometre a actuar en aquest vial al llarg d’aquest any.

A més, l’alcalde baganès els va fer la petició d’adequar el primer tram d’aquesta carretera per a vianants, fins a Sant Joan de l’Avellanet (uns 2 quilòmetres des de Bagà). «És molt transitada per a caminadors i excursionistes, per això pensem que és important incorporar un espai per a vianants», ha remarcat Lluís Casas. Una mesura que permetrà guanyar en seguretat i que la Diputació va veure de bon ull. Es va acordar tirar endavant aquesta actuació i senyalitzar-la.

Carretera de Bagà a Coll de Pal

Pel que fa la carretera que de Coll de Pal, la Diputació construirà una rotonda en el punt on s’agafa aquesta carretera des de Bagà. D’aquesta manera, segons l’alcalde, «es resoldrà la mala visibilitat actual, que comporta un perill». La carretera BV-4024 de Bagà a Coll de Pal pertany a la Diputació, que en fa el manteniment anual i que ara s’ha compromès a construir la rotonda.

A més, Lluís Casas destaca que a partir d’ara la Diputació i l’Ajuntament de Bagà es coordinaran per «evitar talls innecessaris a la carretera de Coll de Pal». Els hiverns de neu o glaçades fortes, és habitual que aquesta carretera aparegui al recull d’incidències del Servei Català del Trànsit perquè no s’hi pot circular. Queda tallada al trànsit, però moltes vegades sense que el consistori en sigui coneixedor: «En molts casos es considera que la carretera està afectada per neu i no és així, no faria falta tallar-la a l’altura del Xalet de Coll de Pal», ha assegurat l’alcalde de Bagà.  

Els problemes es concentren als darrers quatre quilòmetres (del punt quilomètric 17 al 21) d’una carretera situada a 2.000 metres d’altura. Representants de la Diputació han al·legat en diverses ocasions que es tanca per seguretat, davant de la reivindicació històrica dels dirigents de l’Ajuntament de Bagà que s’obri la carretera durant tot l’any. Una mesura que es tornarà a estudiar, segons va dir el delegat de l’àrea d’Infraestructures i Territori, Sergi Vallès.

L’alcalde de Bagà no creu que aquesta sigui una solució a curt termini, però valora positivament que la Diputació ho torni a contemplar, i si més no aplaudeix que s’estableixi un canal de comunicació que permeti que l’Ajuntament tingui veu i vot sobre quan fa falta tallar la carretera.