"¿Cómo están los máquinas?" i l'Imperi Romà, les tendències més virals de TikTok el 2023

Entre les cançons més virals hi ha hagut temes com 'Porque el amor manda' d'América Sierra, 'Nochentera' de Vicco i 'Si no estás' d'Iñigo Quintero

David Bisbal en una imatge d'arxiu

David Bisbal en una imatge d'arxiu / Redacció

EFE

La frase "¿Cómo estan los máquinas?", de David Bisbal, i la freqüència amb la qual els homes pensen en l'Imperi Romà han estat dues de les tendències més destacades d'aquest 2023 a TikTok España. Així ho han explicat aquest dimarts responsables de la xarxa social en un esdeveniment per fer balanç de l'any.

"La quantitat de notícies que poden existir a TikTok és infinita", ha remarcat la responsable de comunicació de la plataforma a Espanya, Luisa Ramos, durant aquest esdeveniment. S'organitza amb l'objectiu d'assenyalar les tendències i els moments més memorables de la xarxa social.

La frase "¿Cómo estan los máquinas?" va dir-la el cantant David Bisbal quan es dirigia a un grup de seguidors que li demanaven autògrafs i fotos. Aquesta frase s'ha acabat popularitzant-se fora de les xarxes i s'ha tornat una nova forma de saludar els amics i familiars.

Durant l'esdeveniment, el creador de continguts Benja Serra ha recordat la tasca de TikTok com a plataforma generadora de nous termes, expressions i gestos que neixen a la xarxa i que acaben formant part del dia a dia dels usuaris, com pot ser el terme 'red flag' (bandera vermella) que s'usa per a prevenir-se d'una persona o una determinada situació.

Respecte a la música més viral, Serra ha destacat la popularitat de temes com 'Porque el amor manda' d'América Sierra, 'Nochentera' de Vicco i d'altres com 'Si no estás' d'Iñigo Quintero. D'aquesta manera, els vídeos de #Flamenc han superat les tres mil milions de visualitzacions en els últims dotze mesos.

En l'acte també s'han esmentat els continguts sobre llibres amb el hashtag #BookTok, que ha superat les dues mil milions visualitzacions aquest 2023, així com altres continguts com l'esportiu, que ha arribat a aconseguir vuit mil milions de visualitzacions i que té un paper protagonista el triomf del futbol femení en la Copa Mundial Femenina de la Fifa 2023 a través de #Llegendàries.

La comunitat de TikTok està formada per 1.000 milions de persones a tot el món, amb la presència espanyola d'un total de 18 milions d'usuaris, segons ha informat la xarxa social.