Inditex tanca el 2023 amb uns beneficis de 5.381 MEUR, un 30,3% més que l'any anterior

El grup tèxtil incrementa les vendes un 10,4%, fins als 35.947 milions, i destaca la pujada del canal en línia

Persones amb una botiga de Zara en un centre comercial de Barcelona

Persones amb una botiga de Zara en un centre comercial de Barcelona / Miquel Vera

ACN

El grup Inditex va sumar 5.381 milions d'euros de beneficis el 2023, cosa que suposa un 30,3% més que l'any anterior, segons els resultats publicats per la firma aquest dimecres. La companyia va augmentar les vendes un 10,4%, fins als 35.947 milions i en destaca la pujada a les botigues en línia (+16%), assolint els 9.064 milions. Europa, sense comptar l'estat espanyol, va concentrar el 48,7% de les vendes totals; América va representar el 19,6% i Àsia i la resta del món el 16,9%, mentre que pel que fa a l'Estat va ser d'un 14,8%. Aquests resultats permetran a l'empresa fundada per Amancio Ortega pagar un dividend un 28% més alt, fins als 1,54 euros per acció.

Zara i Zara Home van acumular més del 70% de les vendes d'Inditex (26.050 milions), seguida de Bershka (2.621), Pull&Bear (2.359), Stradivarius (2.334), Massimo Dutti (1.839) i Oysho (744).

El marge del resultat brut d'explotació (ebitda) es va enfilar un 13,9%, fins als 9.850 milions d'euros. Per la seva part, les despeses van pujar un 10%, assolint els 10.853 milions, dels quals la meitat van ser en personal.

El grup destaca que vol dur el "model de negoci al següent nivell" i, entre altres coses, apunta a obrir nous establiments de Zara a Los Ángeles i Las Vegas, així com espera "la reobertura" de 50 locals d'Inditex a Ucraïna.